پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

شهردار بوشهر گفت: هزار ماسک و دستکش یک‌بار مصرف و 300 ژل ضدعفونی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به زندانیان اهدا شد.

به گزارش دیارجنوب، سید نورالدین امیری در گفت‌وگو با برنامه «یه خونه یه دریا» از شبکه استانی سیمای مرکز بوشهر با تجلیل از خدمات پاکبانان شهرداری بندر بوشهر که همگام با پزشکان و پرستاران به‌صورت شبانه‌روز مشغول ضدعفونی اماکن، معابر و تجهیزات شهری بوده و شهروندانی که به کمپین «درخانه بمانیم»پیوستند و همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته‌اند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های شکست ویروس کرونا اجرای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» است.
وی افزود: دستورالعمل این طرح توسط دولت و وزارت کشور ابلاغ شده است و شهرداری بندر بوشهر به‌عنوان مجری طرح در کمیته‌های فرهنگی حمل و نقل٬ فضاهای شهری٬ بوستان‌ها٬ پارک‌های ساحلی و تفرجگاه‌های شهر بوشهر است.
شهردار بوشهر عنوان کرد: بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
وی ابراز کرد: شهرداری بوشهر ضمن اینکه امکانات بهداشت فردی و عمومی نیروهای خود بالاخص پاکبانان و کارگران فضای سبز را در نظر گرفته تلاش کرده نسبت به تهیه و اهدای ماسک و دستکش‌های یک‌بار مصرف و مواد ضدعفونی بین شهروندان و اقشار مختلف جامعه اقدام نماید و از آن جمله می‌توان به آماده‌سازی تعداد هزار ماسک و دستکش یک‌بار مصرف و 300 ژل ضدعفونی برای اهداء به زندانیان اشاره کرد.
امیری یادآور شد: ساماندهی کودکان کار با همکاری اداره بهزیستی شهرستان بوشهر جهت مصون ماندن این کودکان از ویروس کرونا در دستور کار قرار دارد‌.
وی با اشاره به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است ،گفت: ضرورت اجرای این طرح مکمل فعالیت‌های پیشگیرانه در مقابله با بیماری کرونا بوده که با هم‌افزایی بخش‌های مختلف به نتیجه می‌رسد.
شهردار بوشهر تصریح کرد: در همین راستا این نهاد با تعطیلی و محدود کردن سرویس‌های خطوط اتوبوس‌رانی درون شهری غیرضروری و همچنین قطع ارتباط سرویس‌های جاده‌ای و بین‌شهری با هماهنگی اداره پایانه‌ها و جلوگیری از تجمعات اجتماعی در بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها و محدود کردن ورود و خروج به آرامستان و تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها و خاموشی روشنایی‌های ساحلی، سعی کرده که با اقدامات سخت‌گیرانه‌تری فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرا کند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group