جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی تا اوایل وقت روز دوشنبه در این استان فعال است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بنابراین در این مدت در برخی از ساعت‌ها با افزایش پوشش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای از پدیده‌های غالب در استان بوشهر است.
وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود از فردا با خروج این سامانه بارشی جهت باد شمالی شود و سرعت وزش آن بویژه در مرکز و نواحی شرقی خلیج فارس بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.
مساعدی ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد، دریا نیز در این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری گاهی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط بارش باران، رگبار همراه با رعدوبرق و ریزش تگرگ و وزش تندباد و از فردا کاهش ابر و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی شده‌است.
مساعدی اظهار کرد: جهت وزش باد امروز به طور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در مناطق جنوبی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج امروز ۹۰ تا ۱۵۰ و در هنگام وزش تندباد تا ۲۱۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۸ بامداد، مد ۱۱:۳۸ و جزر دوم ۱۸:۴۶ خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group