چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: باتوجه به اینکه سوپرمارکت‌ها از مکان‌های مستعد برای انتقال بیشتر کرونا شناخته شده‌است، مردم باید در هنگام خرید از این اماکن مسایل بهداشتی را رعایت کنند و دستکش بپوشند.

به گزارش دیارجنوب، محمد بازیاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مردم در هنگام مراجعه به سوپر مارکت، دست‌های خود را ضدعفونی و دستکش بپوشند و خریدهای خود را قبل از اینکه وارد خانه و مصرف کنند با پوشیدن دستکش جدید بیرون آورند و پلاستیک‌ها را در سطل آشغال دردار بیندازند.
وی اظهارداشت: علاوه بر سوپرمارکت‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و نانوایی‌ها نیز محلی برای انتقال ویروس کرونا است و در هنگام مراجعه به این مکان‌ها، مسایل بهداشتی باید با دقت رعایت شود.
بازیاری گفت: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای جلوگیری از انتقال بیماری توسط مشتری به داخل سوپر مارکت اقدام به توزیع مقادیری ژل ضد عفونی در سوپر مارکت های پرتردد کرده‌است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه ادامه داد: تعدادی ژل ضدعفونی در بین پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌هایی نیز توزیع شد.
وی افزود: درصورتیکه ژل یا محلول ضدعفونی و دستکش در این مکان‌ها وجود نداشت، باید مشتری از فروشنده درخواست این اقلام را کند.
بازیاری اظهارداشت: به همه متصدیان جایگاه عرضه سوخت ابلاغ شده کارگر شاغل در آن اقدام به پر کردن باک بنزین کند اما اگر شخصی مستقیم اقدام به بنزین زدن خودروی خود کرد باید از دستکش و ژل ضدعفونی استفاده کند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه بر رعایت نکات بهداشتی خرید نان از نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه نان پس از خروج از تنور و سرد شدن مستعد انتقال بیماری کرونا است، به همه نانواداران توصیه شده نان را در بسته بندی به فروش برسانند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و تاکنون ۱۰ بیمار و یک فوتی کرونایی داشته است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group