پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

بوشهر استاندار بوشهر گفت: بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی که از فردا در استان بوشهر اجرا می شود کنترل ورود و خروج شهرها بر عهده نیروی انتظامی و بسیج خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: در ارتباط با طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروهای هلال احمر در ورودی شهرها فقط وظیفه اجرای تب سنجی را بر عهده دارند و کنترل ورود و خروج شهرها بر عهده نیروی انتظامی و بسیج خواهد بود.

وی در مورد فعالیت ادارات و کارمندان هم گفت: بر اساس طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، اداراتی که در این ایام وظیفه کاری چندانی ندارند ضرورتی ندارد باز باشند مگر در موارد خاص که مدیر اداره تصمیم بگیرد، ضمن اینکه کارکنانی که خارج از مرکز استان سکونت دارند و محل کارشان مرکز استان است، لزومی به حضور در محل کار ندارند و به صورت دورکاری فعالیتشان را ادامه دهند.

استاندار بوشهر ادامه داد: ادارات مهم و زیرساختی هم با نظر مدیر نسبت به انجام وظایف به صورت شیفتی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل بازرسی استانداری، موظف است در زمینه بررسی فعالیت ادارات در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسی لازم را انجام دهد.

geravand

استاندار بوشهر گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 15 فروردین ماه برقرار خواهد بود اما در این مدت ارزیابی لازم برای ادامه مدت زمان طرح انجام می شود.

گراوند با قدردانی ویژه از مردم استان برای مقابله با کرونا افزود: بخش اعظم موفقیت های استان برای مقابله با کرونا مدیون مردم فهیم و بازاریان و اصناف متدین در کنار گروه های جهادی و سمن ها و فعالان دلسوزی است که برای شکست کرونا دست به دست هم داده اند.

گراوند تاکید کرد: نسخه شفابخش مقابله با کرونا در استان، در خانه ماندن است لذا انتظار داریم مردم فهیم استان، موضوع در خانه ماندن را رعایت کنند.

وی با قدردانی از جامعه پزشکی و درمانی استان بوشهر بیان کرد: از همه کسانی که در ارتباط با مبارزه علیه کرونا دغدغه مردم دارند تشکر میکنم اما باید با کسانی که در این شرایط با استفاده از فضای مجازی، آرامش جامعه و مردم را با بیان اخبار کذب به هم می ریزند به صورت قاطعانه برخورد شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: دستگاه قضایی با کسانی که در این شرایط امنیت ملی را دچار خدشه کرده و عملکرد نظام را زیر سوال می برند با جدیت باید برخورد کند.

گراوند افزود: از بوشهری هایی که به خارج از استان رفتند تقاضا داریم به استان برگردند چرا که در طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، ترددهای بین استانی نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر گردش درون استانی متوقف نشود این بیماری منتقل می شود و مردم استان که تاکنون همکاری ویژه ای برای مقابله با کرونا داشتند انتظار داریم در خانه بمانند، موفقیت طرح جدید در گرو همکاری مردم است.

استاندار بوشهر بر ضدعفونی کردن شهرها طبق روال گذشته تاکید کرد و افزود: برنامه نظارتی برای اجرای این موضوعات با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی برای تامین نیازمندیهای مردم هم باید پروتکل اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را با جدیت اجرا کنند.

گراوند با تاکید بر خریدهای اینترنتی و تامین زیرساخت لازم برای این امر، اظهار داشت: اگر واحدهای صنفی پروتکل های مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکنند، توسط تعزیرات و نیروی انتظامی پلمب می شوند.

استاندار بوشهر با قدردانی از حمایت های امام جمعه بوشهر در اجرای تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: شهرداران و دهیاران مسئول پشتیبانی از طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

وی افزود: از فعالیت اصحاب رسانه استان برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا و هر کسی که برای سلامت مردم گامی بر می دارد تشکر کرده و دستش را می بوسم./ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group