جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

بوشهر در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر ورود تعدادی شکارچی غیر مجاز به جزیره خارکو در استان بوشهر جهت شکار آهو و نگرانی علاقه مندان به محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست جزیره خارک از محل بازدید و گشت و کنترل جزیره خارکو با همکاری ماموران مرزبانی انجام که هیچ شکارچی و شواهدی مبنی بر شکار غیر مجاز مشاهده نگردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ضمن تشکر و قدردانی از اطلاع رسانی همیاران و علاقه مندان به محیط زیست در این خصوص و حساسیت موجود گفت: جزیره خارکو یکی از زیستگاه های ارزشمند کشور و از آثار طبیعی ملی ایران است که هر گونه شکار و صید در این جزیره بدون مجوزهای قانونی ممنوع است.

فرهاد قلی نژاد افزود: به محض اطلاع از ورود افرادی مشکوک به جزیره، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری مرزبانی به محل مراجعه و ضمن گشت و کنترل هیچ مورد مشکوکی مشاهده نگردیده و تذکرات و تاکیدات لازم به صیادان محلی نیز ارائه گردیده و جهت مراقبت بیشتر از همیاران جهت پایش جزیره کمک گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر همیشه در حالت آماده باش بوده و در صورت گزارش هر گونه مورد مشکوک به محل مراجعه خواهند نمود و گشت و کنترل جزیره خارکو در روزهای آینده نیز تداوم یافته و تشدید خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: در سال ۹۹ استقرار پاسگاه محیط بانی در جزیره خارکو از اولویت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است تا بتوانیم با استقرار محیط بان در منطقه از هر گونه تخریب و شکار و صید غیر مجاز با همکاری یگان های نظامی و البته مشارکت صیادان بومی جلوگیری نماییم.

به گزارش ایسنا، جزیره خارکو در خلیج فارس در محدوده استان بوشهر یکی از زیستگاه های ارزشمند است که در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده و ورود به این جزیره بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم ممنوع است.

انتهای پیام

استان بوشهر

Template Design:Dima Group