جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

همراهی و همگامی مردم با متولیان بهداشت و درمان ، مشارکت جدی بسیجیان ، حضور موثر گروههای جهادی و دستگاههای اجرایی باعث شده تا دیر بعنوان شهرستان سفید و عاری از بیماری کرونادر استان بوشهرشناخته شود و این ویروس در مقابل عزم مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی شکست بخورد.

استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان است که پراکندگی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان های دشتستان و بوشهر به ترتیب با ۲۳ و ۲۱ بیشترین شمار بیماران را به خود اختصاص داده این درحالی است که تا روز چهارشنبه ششم فروردین ماه هنوز مورد مثبتی از افراد مبتلا به این بیماری در شهرستان دیر ثبت نشده است.

همچنین شهرستان دشتی نیز با یک مورد بیماری رتبه آخر مبتلایان به بیماری کرونا را به خود اختصاص داده است و شهرستان های جم، کنگان و دیلم نیز هر کدام دو بیمار تاکنون کرونایی داشته اند.

این درحالی است که شهرستان گناوه با ۱۰ مورد بیمار کرونایی رتبه سوم مبتلایان شهرستان های استان بوشهر را به خود اختصاص داده است و شهرستان های عسلویه و تنگستان نیز هرکدام سه بیمار در آنها شناسایی شده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد کل مبتلایان بیماری کرونا در این استان تا روز چهارشنبه ششم فروردین ۶۷ نفر است که از این شمار ۵۶ نفر بومی و ۱۱ نفر غیر بومی هستند.

همچنین ۵۸ نفر نیز تاکنون بهبود و مرخص شده اند و شمار بیماران بستری نیز ۵ نفر است .

این گزارش می افزاید تاکنون چهار نفر نیز در استان بوشهر براثر کرونا جان باخته اند.

باتوجه به اینکه کرونا بیماری است که کل جهان را تهدید می کند و کشور ما نیز در این زمینه بامشکلاتی روبرو است هر کدام از استان ها و شهرستان ها به فراخور تصمیمات و برنامه های مدیران عالی دولت برنامه های مختلفی برای مقابله با این ویروس را اجرایی کرده اند .

بوشهر جزو آخرین استانهایی بود که بیماران کرونایی در آن شناسایی شد و به مدد همراهی و پیشگامی مردم و کسبه برای تعطیلی مغازه ها و تشکیل گروههای جهادی و پویش های مردمی شمار مبتلایان نیز در مقایسه با دیر استانها رتبه پایینی دارد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا شهرستان دیر گفت: در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا ورودی و خروجی این شهرستان با جدیت بیشتری کنترل می شود و در این راستا مشارکت مردم بسیار تاثیرگذار است.

سید علی حسینی نیا افزود: با تلاش مردم و مسئولان ویروس کرونا در این شهرستان شکست خورده است.

وی نقش مردم در شکست کرونا را مهم دانست و گفت: مشارکت و همراهی مردم در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار موثر است و از مردم درخواست داریم که از مسافران و دوستان غیربومی برای حضور در شهرستان دعوت نکنند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا شهرستان دیرادامه داد: بسیجیان شهرستان در پنج ایست بازرسی در قالب ۲۵۰ نیرو حضوری فعال دارند.

وی گفت: همچنین نیروهای بسیج در طرح پویش مردمی در گندزدایی و ضدعفونی معابر شهر و روستا بصورت شبانه فعالیت دارند.

حسینی نیا افزود: تولید ماسک توسط بانوان بسیجی با همکاری فنی حرفه ای نشان از اقتصاد مقاومتی است که هر روز ۶ هزار ماسک تولید و بصورت رایگان بین مردم توزیع می شود.

وی خطاب به مردم گفت: مردم افراد غیربومی و افراد آشنا را به شهرستان دعوت نکنند تا این شهرستان همیشه سفید بماند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا دیر گفت: پنج کارگاه تولید ماسک و دستکش با حضور ۱۵۰ نفر از بانوان در سطح شهرستان دیر فعالیت دارد.

سید علی حسینی نیا افزود: کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش در اقدامی جهادی و با همکاری مرکز فنی‌ و حرفه‌ای روزانه پنج هزار عدد ماسک و هزار عدد دستکش تولید می‌کنند.

شهردار بردستان گفت: بردستان که شاهراه اصلی ورود مسافران و مردم به شهرستان دیر است با جدیت کنترل می شود.

عباس مرادی افزود: تاکنون شهرستان دیر سفید و عاری از هرگونه ویروس و بیماری است که این در گرو تلاش مجموعه بهداشت و درمان، بسیج و سپاه، هلال احمر، نیروی انتظامی و سازمان های مردم نهاد است.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هر سه شب یک بار معابر عمومی و مبلمان شهر گندزدایی و ضدعفونی می شود

شهردار بردستان اظهارداشت: در سطح شهر بردستان تاکنون یکهزار ماسک توزیع شده است و این روند تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و تصمیم داریم که تا ۵۰ هزار ماسک بصورت رایگان بین مردم توزیع شود و بیش از یکهزار بسته لوازم بهداشتی و ضدعفونی بین مردم توزیع شده است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان دیر گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، این بسیج در شهرستان با هدف هماهنگی، آرام‌سازی و ایجاد جریان رسانه‌ای مثبت و امید و احساس آرامش در بین افراد جامعه در مبارزه با بیماری کرونا فعالیت کرد.

محمود سهرابی افزود: ترغیب و تشویق اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی دقیق به مردم برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا همیشه مورد تاکید و سفارش ما بوده است.

وی گفت: بسیج و سپاه برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان و مسئولان برای مقابله با بیماری کرونا ظرفیت بالایی است که اکنون بکارگرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا معبر شهری و روستایی این شهرستان۱۶۰ مرحله گندزدایی و ضدعفونی توسط نهادها و نیروهای مردمی بسیج شده است.

احمد آخوندی افزود:با همکاری بسیج ، شهرداری‌ها ، بخشداری‌ها ، دهیاری‌ها ، مراکز خیریه و هلال احمر تاکنون ۱۶۰ مرحله عملیات گندزدایی و ضدعفونی کلیه فضاهای شهری و روستایی به ویژه المان‌ها و معابر، پارک‌ها ، وسایل بازی کودکان و بازارانجام شده و هم اکنون به طور مستمر در حال انجام است.

وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس کرونا اضافه کرد: در مجموع این عملیات‌ها ۷۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی مصرف شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تعداد ۱۹۰ نفر از شهروندان در قالب ۴۵ تیم به همراه ۴۱ خودرو عملیات ضدعفونی و گندزدایی را در این شهرستان انجام می‌دهند.

آخوندی با اشاره به اینکه تمامی تیم‌های فعال با نظارت و آموزش کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند،افزود: ادارات ، بانک‌ها ، دستگاه‌های عابر بانک ، آرامستان‌ها، مساجد و به طور کلی اماکنی که مردم در آنجا تردد زیاد دارند نیز به طور مستمر توسط نیروهای بسیجی با محلول های ضدعفونی ، گندزدایی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: براساس نمودار دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر این شهرستان در طرح غربالگری کرونا رتبه نخست استان را کسب کرد.

آخوندی افزود: به همت بهورزان ، مراقبین سلامت و پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان، در قالب طرح غربالگری کرونا که ۹۶ درصد مردم زیر پوشش این طرح قرار گرفتند که ۱۵ هزار و ۸۲۰ خانوار شهری و روستای به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفتند .

وی گفت: در اجرای این طرح، با همه خانوارهای شهری و روستایی شهرستان دیر تماس گرفته و راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم در این زمینه انجام شد.

مسئول مرکز نیکوکاری امام هادی(ع) شهر بردستان گفت: ۱۱ هزار عدد ماسک بین مردم شهر بردستان شهرستان دیر توزیع شد.

علی مهمار افزود: این شمار ماسک ها بین مردم، اصناف، مهاجران افغان ساکن بردستان ، اورژانس بیمارستان، ایستگاههای بسیج، هلال احمر و بهداشت و درمان مستقر در ورودی بردستان توزیع شده است.

وی گفت: کار تولید ماسک توسط بانوان بردستانی انجام می گیرد و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد.

رییس مرکز فنی و حرفه ای دیر نیز گفت: توسط بانوان دیری روزانه یکهزار ماسک تولید می شود و برای استریل کردن در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار می گیرد.

حسین درویشی افزود: تولید ماسک با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مرکز راه‌اندازی شده که برای انجام عملیات ضدعفونی به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: این کارگاه‌ توسط بانوان آموزش و مهارت دیده و با رعایت همه اصول بهداشتی فعالیت خواهد کرد.

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: کنترل عبور و مرور در هر پنج شهر این شهرستان با اکیپ کامل در حال انجام اس و مسافران از آمدن به این منطقه خودداری کنند.

کریم علی حسنی افزود: همه مراکز رفاهی، گردشگری، اقامتی، تفریحی، تجاری و رستوران ها تعطیل است و از مسافران خواست از سفر به این شهرستان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: ضدعفونی مستمر تمامی اماکن و معابر عمومی شهری و روستایی تا پایان ویروس کرونا ادامه دارد و همه راه‌های فرعی شهرستان محدود است.

فرماندار دیر با بیان اینکه تمامی راه‌های دسترسی به سواحل شهرستان و پارک‌ها مسدود خواهد بود، از همکاری نیروهای مردمی در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد این روند تا پایان با جدیت ادامه یابد.

وی گفت: تمامی راه‌های دسترسی به سواحل و پارک‌ها مسدود خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group