جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: پایش (تریاژ) میدانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان به این جمعیت واگذار شده و نیروها در حال فعالیت هستند.

عبدالعلی صیادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به حساسیت برخورد با بیماران کرونایی از ابتدای شیوع این بیماری، بخش اورژانس جداگانه‌ای از طرف بیمارستان برای این بیماران در نظر گرفته شد و هلال احمر مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وی اظهارداشت: در این ارتباط پایش و راهنمایی بیماران به بخش‌های اورژانس فوریت‌های پزشکی و کرونایی به جمعیت هلال احمر واگذار شده‌است.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: امدادگران و نجاتگران بکارگرفته شده جمعیت هلال احمر در این مرکز دارای تخصص و کارآزموده هستند و پایش و تریاژ مراجعان به بخش اتفاقات بیمارستان و بیماران مشکوک به کرونا با علائم تنفسی و تب را به بخش اورژانس کرونا ارجاع و بیماران عادی را به اورژانس فوریت‌های پزشکی راهنمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا برعهده جمعیت هلال احمر این شهرستان است که کمک‌های نقدی وغیرنقدی مردم را جمع‌آوری و در اختیار مراکز درمانی بویژه به بخش‌های چهارگانه بیمارستان که با بیماران کرونایی روبرو هستند، قرار می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: این کمتیه نیازهای اساسی بیمارستانی نظیر ماسک، دستکش، گان و بادگیر را در بخش های اتفاقات اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن و تریاژ سرپایی و بستری کرونا تامین می‌کند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای دو بیمارستان است که بیمارستان امیرالمومنین (ع) در دو بخش مجزا به بیماران کرونایی و غیر خدمات رسانی می‌کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group