شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

اداره کل هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به جو استان از روز شنبه دوم فروردین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی در توصیف این سامانه بارشی گفت: این سامانه برای روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم فروردین در استان فعال است.

ولی بهره مند افزود: بارش باران، رعد و برق در بعضی ساعات وزش باد شدید، در مناطق سردسیری و کوهستانی بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ قابل پیش بینی است.

بهره مند با بیان اینکه کاهش محسوس دما از روز دوشنبه چهارم فروردین همزمان با خروج این سامانه بارشی به ویژه صبح روز سه شنبه پنجم فروردین پیش بینی می شود اضافه کرد: بارشها برای همه مناطق استان پیش بینی می شود.

او گفت: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها، لغزندگی و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی و آسیب رسانی به دلیل رعد و برق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ و سرمازدگی محصولات باغی از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان ضمن توصیه به عموم مردم برای خود داری از تردد و سفرهای غیر ضرور به ویژه در محور های مواصلاتی استان افزود: از کوه نوردان و طبیعت دوستان هم درخواست می شود به خاطر احتمال برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات خود داری کنند.
بهره مند به باغداران و کشاورزان هم توصیه کرد تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از افت دمای هوا را بیاندیشند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group