جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مثبت شدن جواب آزمایش سه مورد دیگر از بیماران، شمار افراد دارای ویروس کرونا در این استان به هشت نفر افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روزشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است اما بی توجهی ما باعث می‌شود ویروس وارد بدن شود به همین دلیل باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله ها را رعایت کرد، بیماران بموقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند و مردم درخانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: مردم باید بیماری را جدی بگیرند و تنها در این صورت است که با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

korena 19
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هر کسی وارد خانه می‌شود اول دست‌های خود را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضد عفونی کنند و کارمندان از ارباب رجوع درخواست کنند اول دست‌ها را ضد عفونی کنند و بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.
کشمیری گفت: اکنون ۳۰ نفر بیمار شبه آنفلوآنزا در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری هستند و تاکنون از این تعداد موارد بستری بیمار بد حال نبوده و هیچ مورد فوتی نیز نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: تاکنون از مجموع هشت بیمار دارای ویروس کرونا در این استان چهار نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group