پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مثبت شدن جواب آزمایش ۲ مورد دیگر از بیماران، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به پنج نفر افزایش یافت. 

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با احتساب آمار روز گذشته تاکنون پنج مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تایید شده‌است.
وی بیان کرد: بیمار قبلی مبتلا شده به کرونا در استان بوشهر پس از طی دوره یک‌هفته‌ای درمان امروز جمعه از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر مرخص و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفت.

keshmiri
کشمیری اضافه کرد: به خانواده‌های بیمارانی که قرنطینه خانگی می‌شوند قبل از ترخیص آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: از ۲ بیمار جدیدی که آزمایش آنها امروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مثبت اعلام‌شده‌است، یکی ۳۵ ساله اهل مازندران است که خانواده وی نیز ساکن مازندران هستند، بهبودیافته و از بیمارستان مرخص و با توصیه‌های لازم به مازندران برگشته‌است.
کشمیری گفت: فرد دیگر ۶۱ ساله اهل تهران و شاغل عسلویه است که به محض ورود به عسلویه به خاطر تب و علائم بلافاصله تشخیص داده شد و به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر برای مراقبت و درمان منتقل شد و اکنون نیز حال عمومی وی مساعد است.
وی با بیان اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است، افزود: بی توجهی ما باعث می شود ویروس وارد بدن شود بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله ها را رعایت کرد، بیماران بموقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند و مردم درخانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.
کشمیری گفت: مردم باید بیماری را جدی بگیرند و تنها در این صورت است که با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.
وی افزود: هر کسی وارد خانه می‌شود اول دست‌های خود را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضد عفونی کنند و کارمندان از ارباب رجوع درخواست کنند اول دست‌ها را ضد عفونی کنند و بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.
کشمیری گفت: اکنون ۳۰ نفر بیمار شبه آنفلوآنزا در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری هستند و تاکنون از این تعداد موارد بستری بیمار بد حال نبوده و هیچ مورد فوتی نیز نداشته‌ایم./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group