پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا 8 اسفند مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداشته ایم. با رعایت بهداشت و عدم تجمع با کرونا مقابله کنیم

به گزارش دیارجنوب، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: فردی که اخیرا اعلام شده بود در بیمارستان عسلویه به کرونا مبتلا شده است، تا آزمایش نهایی از آزمایشگاه مرجع نیاید، مورد اثبات شده به شمار نمی رود.

وی گفت: این موارد شبه آنفلوانزا محسوب می شود و بیماری، کرونا به شمار می رود که نمونه آزمایشگاهی اش مثبت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: چون استان های همجوار و دیگر نقاط کشور به این ویروس آلوده شده است، حتما این آلودگی به بوشهر هم خواهد رسید، مردم ضمن خونسردی بهداشت را کاملا رعایت کنند.

وی گفت: صورت، چشم و دهان محل ورود بیماری است؛ بنابراین شستن دست ها بسیار ضروری است. اگر دست به سطح آلوده رسیده باشد و بدون شست و شو دست به چشم و دهان برسد بدن آلوده می شود.

دکتر کشمیری اضافه کرد: مردم از تجمع و حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند.مراسم ترحیم و عروسی لغو یا به صورت محدود برگزار شود. همچنین مردم از سفرهای غیرضروری خوداری کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت جمعیت هلال احمر برنامه هایی برای پیشگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا اجرا کرده است؛ از جمله این که مسافران در مبادی ورودی استان تب سنجی می شوند و با پرسش گری از مسافران ، اگر مورد مشکوکی مشاهده شود برای رسیدگی بیشتر به مراکز درمانی رجوع داده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با دستور کمیته ملی کرونا دانشگاهها تا یک هفته دیگر تعطیل است و تعطیلی مدارس پس از تصمیم گیری در کمیته ملی کرونا به اطلاع مردم می رسد.

وی گفت: با دستور استاندار و همکاری نیروی انتظامی قلیان ها از سطح مکان های عمومی جمع آوری شدند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group