شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

استاندار بوشهر با تاکید بر مبارزه با آفت ملخ صحرایی گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با این آفت در استان بوشهر اختصاص یافته است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند صبح امروز در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان دشتی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ابتدا ورود آفت ملخ به این استان تاکنون 10 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با این آفت اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر افزود: از ابتدا ورود این افت در استان بوشهر با توجه به حساسیت موضوع اهتمام جدی برای مبارزه با این پدیده صورت گرفته است‌.

bazdid raees jahad keshavarzi

وی بیان کرد: امید است با اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده همانند سال گذشته بدون خسارت به اراضی کشاورزی، علیه این پدیده مقابله شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی هم ملخ‌های مهاجر را یکی از آفات جدی تهدید امنیت غذایی و ایجاد فقر دانست و اظهار داشت: اکنون آفریقا به‌شدت درگیر آفت ملخ‌های صحرایی است و این آفت آنقدر مهم است که یک نهادی از سوی فائو در سازمان ملل این مهم را در دنیا رصد و اطلاع‌رسانی می‌کند.
عباس کشاورز با بیان اینکه سال گذشته پس از چندین دهه، آفت ملخ صحرایی وارد کشور شد افزود: سال گذشته با حدود 750 هزار هکتار سم‌‌پاشی، این آفت مدیریت شد و هیچ خسارتی وارد نشد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group