شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از برنامه ریزی برای برگزاری 250 برنامه در شهرستان‌ها و مناطق استان در هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سیروس فتحی امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی از برنامه ریزی برای برگزاری 250 برنامه در شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داد و اظهار داشت: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی و دیدار با بازنشستگان امور تربیتی، اجرای برنامه سپاس مربی و برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی از مهمترین برنامه‌های این هفته است که برخی از این برنامه‌ها با توجه به مساله ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمده‌اند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جانفشانی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: استان بوشهر در طول این دوران مقدس 111 معلم شهید، 471 دانش آموز شهید و 14 مربی پرورشی شهید را تقدیم انقلاب کرد.
وی از فعالیت 21 مرکز دارالقرآن در استان بوشهر خبر داد و افزود: علاوه بر این تعداد 16 مرکز هسته مشاوره برای نظارت بر فعالیت‌های تربیتی فعال است و نیز در راستای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی یک‌هزار و 115 مربی و معاون پرورشی در مدارس استان بوشهر مسؤولیت امور تربیتی دانش آموزان بر عهده دارند.
فتحی با بیان اینکه از امسال در کنار تمام بخش‌های آموزش و پرورش تمامی فعالیت‌های مبتی بر سند تحول بنیادین است بیان داشت: امسال 6 هزار و 500 ساعت به عنوان مربی حق التدریس پرورشی با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی ضروری است گفت: در این راستا آموزش‌های چند رسانه‌ای، بصیرت فرهنگیان، سلسله نشست‌های حیات طیبه و دوره‌های ضمن خدمت همچون تفکر و سبک زندگی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در راستای رشد و تعالی دانش آموزان از تشکل‌های دانش آموزی همچون اتحادیه دانش آموزی، بسیج، شوراها و هلال احمر دانش آموزی استفاده شده است.
فتحی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: تعداد هزار و 550 شورا تشکیل داده شده و بیش از 11 هزار و 170 نفر دانش آموز عضو شوراها و یا علی البدل هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: همچنین انتخابات مجلس دانش آموزی در استان تحت عنوان پارلمان دانش آموزی برگزار شد که تعداد 50 نفر از دانش آموزان منتخب شدند.
وی با اشاره به ویژه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان گفت: بیش از 26 هزار دانش آموز در سطح استان تحت پوشش فعالیت اوقات فراغت تابستانه بود.
فتحی از برگزاری اردوهای راهیان نور به مناطق جنوب کشور خبر داد و گفت: تعداد هشت هزار و 976 دانش آموز به این اردو اعزام شدند؛ همچنین تعداد 130 هزار و 320 نفر از دانش آموزان در قالب اردوهای یک تا سه روزه در داخل استان اعزام شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهدای استان با همکاری سپاه استان گفت: تعداد 270 یادواره شهدای دانش آموز را در شهرستان‌ها و مناطق برگزار شده است.
وی از همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: تعداد 170 نفر از روحانیون و طلاب برای مشاوره و تبلیغ مسائل دینی در مدارس حضور دارند و به انجام فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند؛ علاوه بر آن در 300 مدرسه نماز جماعت در مدارس به امامت روحانیون و طلاب اقامه می‌شود.
فتحی گفت: تعداد 60 نفر از روحانیون در آموزش و پرورش استان مشغول به اشتغال هستند و همچنین تعداد 21 تن به عنوان طلاب وظیفه به فعالیت مشغولند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از راه اندازی میز نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) خبر داد و گفت: میز نماد را در تمامی شهرستان‌ها و مناطق راه اندزای می‌شود اما در حال حاضر در 96 آموزشگاه در شهرستان دشتی، 6 مدرسه در بوشهر و 6 مدرسه در شهرستان دشتی این کار آغاز شده است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group