جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد، با خروج امواج ناپایدار از این استان و نفوذ یک توده هوای سرد، دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد که این روند کاهش دما طی روز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین امروز بتدریج از تلاطم دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر کاسته می‌شود اما سواحل جنوبی و برخی سواحل مرکزی به سبب وزش باد شمال غربی، همچنان متلاطم و مواج خواهد بود.
وی بیان کرد: همچنین تا پایان هفته در ساعت‎هایی از شب و صبح بویژه در نیمه شمالی و سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر، وقوع پدیده مه و گاهی کاهش دید افقی خواهد بود.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی ابری در برخی نقاط شرقی استان تا عصر امروز همراه با بارش پراکنده باران، در طول روز کاهش ابر و دما، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک، طی ساعت‎هایی از امشب و صبح فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی و کاهش دید پیش بینی شده‌است.
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، روی دریا و سواحل استان با سرعت ۱۶ تا ۳۸ و در سواحل جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ و از امشب بتدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۱ بامداد، مد اول ۱۰:۰۱ ، جزر دوم ۱۵:۴۸ و مد دوم ۲۱:۴۸ خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group