جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از دستگیری 12 نفر و نیز هلاکت یک نفر در سال 98 خبر داد و گفت: علت هلاکت این فرد درگیری مسلحانه قاچاقچیان با مرزبانان بوده است.

به گزارش دیارجنوب، سردار ولی اله رضایی نژاد صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در دو وجه پلیس و مرزبانی فعالیت می‌کند اظهار داشت: رسالت امروز مرزبانان در حوزه نظامی و دفاعی است و از ارکان اصلی در حوزه امنیت پایدار به شمار می رود.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه مرزبانان در برابر تهاجم دشمن وظیفه دفاع از امنیت مرزها را بر عهده دارند گفت: ماهیت و ارتباط دیپلماسی با کشورهای مقابل و نیز استیفای حقوق مرزنشنیان و دولت از دیگر وظایف ما است.
وی از اضافه شدن چهار فروند شناور طی دو سال گذشته به ناوگان شناوری مرزبانی استان خبر داد و گفت: همه این شناور ها 60 فوتی است و توسط متخصصان و مهندسان داخلی ساخته شده است.
سردار رضایی نژاد با اشاره به تقویت ناوگان شناوری به ویژه در حوزه صیادان و لنج‌های سفاری گفت: بیش از 600 فروند شناور مجهز به سیستم EIS شده است و علاوه بر آن مانیتورینگ برخی اسکله صورت گرفته و امید داریم مابقی اسکله‌ها نیز با این سیستم بتوانیم مانیتورینگ کنیم.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر نصب سامانه ردیاب بر روی لنج‌های سفاری را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و ابراز داشت: در نیروهای مسلح بالاترین هدف برای اینکه این سازمان به نقطه مطلوب برسد اجرای امنیت پایدار در مرز است و لازمه رسیدن به هدف تامین نیروی انسانی است که برای همین منظور دوره تربیت تعالی نیرو برگزار شده است.
وی با اشاره به واردات 100 قلم کالا توسط مرزنشینان گفت: در راستای افزایش تعامل با مرزنشینان واردات 100 قلم کالا با کدگذاری از طریق مرزها با تصویب آن، برای ساحل نشینان آزاد می‌شود؛ وظیفه ماموران مرزبانی استقرار در اسکله‌ها است و مانیفست لنج‌هایی که وارد اسکله می شوند را با کالاهای آنها مطابقت می‌دهند.
سردار رضایی نژاد از کشف 316 هزار و 843 لیتر مواد سوختی طی امسال خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بین 12 تا 14 درصد کاهش داشته است؛ همچنین در زمینه کشف مواد مخدر بیش از پنج تن و 937 کیلو و 800 گرم کشف شده که نسبت به مدت مشابه شال گذشته که چهار تن و 97 کیلوگرم بوده 12 درصد افزایش داشته است.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از دستگیری 12 نفر و نیز هلاکت یک نفر در سال 98 خبر داد و ابراز داشت: علت هلاکت این فرد درگیری مسلحانه قاچاقچیان با مرزبانان بوده است.
وی بیان داشت: در سال جاری تعداد 6 فروند شناور، دو خودرو و دو دستگاه موتور سیکلت توقیف شده است، همچنین 15 عملیات تاثیرگذار انجام شده که از این تعداد 11 عملیات درگیری مسلحانه بوده است.
سردار رضایی نژاد با اشاره به آماری از کشفیات مرزبانی استان بوشهر گفت: در بحث کشف سیگار 125 درصد افزایش داشتیم و همچنین تعداد 49 مورد موتور خارجی به میزان 444 درصد و نیز موتور خودروهای سنگین 200 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش کشفیات داشته‌ایم.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کاهش تردد شناوران غیرمجاز ایرانی خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه‌ای که صورت گرفته در صورتی که شاهد تردد شناوران غیرمجاز ایرانی باشیم به میزان 6 ماه سهمیه سوخت یارانه‌ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.
رضایی نژاد ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 350 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است که شامل قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group