شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: در بازرسی‌های به عمل آمده در سطح شهرستان گناوه هیچ گونه احتکار ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی کننده مشاهده نشد.

به گزارش دیارجنوب، محمد حسین داریونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و در پی گزارش شهروندان از تخلف برخی واحدها در عرضه نشدن و گران فروشی ماسک، ژل ضدعفونی کننده و دستکش بلافاصله واحد بازرسی و نظارت این اداره کار بازرسی لازم از داروخانه‌ها و واحدهای صنفی کالای پزشکی و بهداشتی را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: در این بازرسی‌ها به عمل آمده توسط بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت از داروخانه‌ها، واحدهای صنفی کالای پزشکی و بهداشتی در سطح شهرستان هیچ گونه احتکاری در این خصوص مشاهده نشد اما کمبود اقلام مذکور بشدت احساس می‌شود.
وی پیرامون تأمین این اقلام بهداشتی گفت: طبق مصوبه وزارت بهداشت، به منظور مدیریت مناسب‌تر موضوع و ارائه خدمات بهتر به مردم تمامی شرکت‌های پخش اقلام دارویی و بهداشتی از این به بعد کالاهای ضروری بهداشتی را مستقیم به وزارت خانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تحویل داده و سپس این اقلام از طریق شبکه منظم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بعد از آن به شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان تحویل تا از این طریق در اختیار داروخانه‌ها جهت مصرف عموم قرار گیرد.
داریونی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و احتکار بخصوص در مورد کالاهای ماسک، ژل ضد عفونی کننده و دستکش مراتب را از طریق سامانه خبری ۱۲۴ اطلاع داده تا موضوع از طریق واحد بازرسی در اسرع وقت پیگیری شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group