چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: گرد و خاک ایجاد شده بر اثر کانون‏‎های داخلی تا فردا (چهارشنبه) بر فضای این استان حاکم‌ است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد، از امروز تا اوایل وقت فردا چهارشنبه در برخی ساعت‌ها افزایش پوشش ابر، وزش باد و احتمال گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی، وقوع بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی نقاط (بویژه قسمت های شمالی و مرکزی) استان دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: از اواخر وقت امروز بتدریج بادهای شدید شمال غربی از قسمت‎های شمالی خلیج فارس جایگزین جریانات جنوبی می‌شود که به تناوب تا پایان هفته روی خلیج فارس ادامه خواهد یافت.
مساعدی اظهار داشت: دمای هوا نیز در روزهای پایانی هفته بطور نسبی کاهش و سواحل استان و خلیج فارس نیز در این مدت به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در قسمت‌های شمالی و مرکزی (بویژه روی دریا) همراه با وزش باد گاهی گرد و خاک و در برخی ساعت‎ها با بارش پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‎شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و روی دریا و در سواحل گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی امروز ۹۰ تا ۱۸۰ بتدریج ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و از فردا ۹۰ تا ۱۵۰سانتیمتر و در سواحل جنوبی امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۱ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۴ ، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۱۱ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۴ خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group