جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر عنوان کرد: در یک هفته اخیر آمار مسافرت های ما بسیار کم شده، پروازهای اداری خیلی کم و پروازهای مسافربری عادی نیز به شدت کاهش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، کمال دهقان منشادی در گفت و گو با ایسنا درباره تمهیدات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: پس از جلسه روز شنبه ستاد مدیریت بحران یک جلسه اطلاع رسانی برای همکاران فرودگاه تشکیل و در این زمینه موارد لازم اعلام شده است. امروز نیز جلسه ای با مجموعه علوم پزشکی برگزار شد تا از راهنمایی های آنان استفاده نماییم.
وی افزود: مواردی در این خصوص مصوب شده، یکی ضدعفونی اماکن عمومی داخل ترمینال با موادی که دستورالعمل آن از شبکه بهداشت دریافت شده است. همچنین در خصوص غرفه‌های فروش و توزیع مواد غذایی در فرودگاه یک دستورالعمل آماده شده که از توزیع مواد بدون بسته بندی جلوگیری شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: پوسترها و بنرهای آگاهی دهنده جهت اطلاع رسانی تهیه و در ترمینال ها برای آگاهی دادن به مردم قرار داده خواهد شد. همکاران بازرسی که با مردم سر و کار دارند نیز از وسایل حفاظتی مانند دستکش و ماسک استفاده می کنند و اگر در مجموعه همکاری دچار سرماخوردگی و یا علائم دیگر مبنی بر بیماری باشد برای آنها استراحت و مرخصی لحاظ می‌شود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر عنوان کرد: در اداره‌کل کمبودهایی از جمله ماسک و دستکش داشتیم که نتوانستیم به قدر نیاز تهیه کنیم لذا قرار شده از طریق شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به ما کمک کنند.
دهقان منشادی با اشاره به روشهای انتقال آلودگی و رفت و آمدهای مسافران و ترددهای روزانه گفت: تا جای ممکن موارد حفاظتی و ایمنی و همچنین ضدعفونی اماکن و استفاده از مواد و وسایل حفاظتی همچون ماسک، دستکش و غیره... را رعایت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی تردد در فرودگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه پروازهای ما به جز تهران به شهرهای خاصی است، البته به طور خودکار افرادی که به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه هواپیما تمایل داشته اند دیگر چنین تمایلی ندارند و اقبال عمومی به مسافرت کم شده است.
مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر بیان کرد: در یک هفته اخیر آمار مسافرت های ما بسیار کم شده و تعداد پروازها به شدت کاهش یافته است. پروازهای اداری که خیلی کم شده و پروازهای مسافربری عادی هم به شدت کاهش یافته است.
کمال دهقان منشادی تاکید کرد: در مجموعه فرودگاه حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد که با هدف پیشگیری از ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی به مردم به نحو احسن انجام شود که بهترین آن نیز رعایت بهداشت شخصی است و افراد مراقبت کنند و حتی خودکار هم از کسی نگیرند.
این مسئول افزود: غیر از این راه ضدعفونی سطوح و اماکن عمومی مثل سرویس‌های بهداشتی است، دستگیره درها، میزها و صندلی ها، سیستم های کامپیوتر و حتی تلفن های موبایل می توانند این ویروس را منتقل کنند.
وی با بیان اینکه مردم ضمن رعایت موارد ایمنی و حفاظتی آرامش خود را حفظ کنند، ادامه داد: تا آنجا که می‌توانیم جلوی این بیماری را خواهیم گرفت و امیدوارم که با همکاری و تلاش همگانی و همچنین مساعدت مردم و مسئولین به زودی شرایط مساعد فراهم شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group