پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: علاوه بر پرداخت مستمری، مبلغ بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان برای افرادی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و در دهک درآمدی یک، ۲ و ۳ قرار دارند قرار است از هر ۳ ماه یک بار واریز شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری تسنیم، وحید قبادی دانا اظهار کرد: با مساعدت دولت و توسط سازمان برنامه و بودجه با ابلاغ سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ 178 میلیارد تومان دیگر برای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ابلاغ و به حساب واریز شد که این مبلغ برای اجرای بخش دیگری از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در روزهای آینده هزینه می‌شود.
وی تصریح کرد: برای انجام ماده 27 قانون علاوه بر پرداخت مستمری مبلغ بین 360 تا 480 هزار تومان برای افرادی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و در دهک درآمدی یک، 2 و 3 قرار دارند، قرار است از هر 3 ماه یک بار واریز شود که از این محل برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز خواهد شد. در ماه‌های گذشته نیز این مبلغ و با این عنوان برای ماه‌های مهر، آبان و آذر واریز شده بود.
قبادی دانا ادامه داد: همچنین در اجرای ماده 13 قانون حمایت، بحث پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای کارفرمایانی که افراد دارای معلویت به کار گرفته‌اند، مبلغ حق بیمه سهم کارفرمایان که پرداختند کردند به کارفرمایان تا پایان سال از این محل پرداخت خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: موضوع پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و معلولین جسمی حرکتی انشاءالله پرداخت خواهد شد همچنین یارانه مراکز روزانه توانبخشی افراد دارای معلولیت هم پرداخت خواهد شد ضمناً مراتب تشکر خود را برای تخصیص بخش دیگری از بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معولیت از نوبخت و معاونان و سازمان هدفنمدی یارانه‌ها و وزیر رفاه اعلام می‌کنیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group