جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: مردم رعایت نکات بهداشت فردی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به نحو احسن انجام دهند و در این زمینه اطلاع رسانی گسترده ضروری است.

کریم علی حسنی یکشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و شورای سلامت شهرستان دیر افزود: تا اطلاع ثانوی هر گونه همایش ها، اردوها و مراسم غیرضرور لغو شود و اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و شبکه بهداشت نظارت شدید داشته باشند.

وی در ارتباط با پهلوگیری کشتی چینی در این بندر بیان کرد: کشتی فوق از ۷ دسامبر ۲۰۱۹ از شانگهای چین جدا شد و ۴۴ روز دریانوردی کرده‌است همچنین حدود یک ماه در منطقه ما حضور داشته و دوبار تست شده‌است و پس از اطمینان اجازه پهلوگیری به آن داده شد.

فرماندار دیر در ارتباط با هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: امکاناتی برای مبارزه با این مساله وارد شهرستان دیر شده‌است که اگر نیاز بود امکانات بیشتری هم درخواست می‌کنیم.

فرماندار دیر ادامه داد: با توجه به تجربه خوبی که در زمینه مبارزه با هجوم ملخ ها داریم، انتظار می رود همچون دوره پیش با برنامه ریزی، همکاری مطلوبی میان نهادها و کشاورزان شکل گیرد.

وی اضافه کرد: ادارات باید همه امکانات خود را در اختیار جهاد کشاورزی بگذارند و در بحث سوخت تراکتورها هم تلاش می شود با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی خللی در روند مبارزه ایجاد نشود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیر نیز با بیان توضیح پیرامون ویروس کرونا، قدرت و سرایت این بیماری را بالا ولی کشندگی آن را پایین خواند و گفت: این ویروس نیاز به کنترل و پیشگیری با دقت دارد.

احمدآخوندی افزود: هیچ نهاد علمی در دنیا برای افراد عادی ماسک را توصیه نمی‌کنند، ماسک فقط برای افرادی است که علائم بیماری را دارند وگرنه در حالت عادی هیچ ضرورتی برای استفاده از ماسک نیست.

وی بهترین راه مقابله با این ویروس را رعایت بهداشت فردی دانست و بیان کرد: تنها راه انتقال این ویروس قطرات تنفسی یعنی سرفه و عطسه است که اگر بتوانیم در معرض سرفه کسانی که علائم بیماری دارند قرار نگیریم و دستهایمان را به خوبی ضدعفونی کنیم به هیچ وجه این بیماری به ما منتقل نمی شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دیر نیز با ذکر توضیحاتی پیرامون هجوم ملخ ها، آن را یک آفت عمومی خواند و گفت: از بین بردن این ملخ ها مبارزه ای همگانی می‌طلبد.
عیسی محمددوست افزود: تاکنون چندین کانون از هجوم ملخ‌ها در شهرستان دیر شناسایی شده‌است و با توجه به رفتارشناسی ملخ‌های صحرایی و مهاجر بودن آنها جای نگرانی نیست.

وی سمپاشی را موثرترین راه مبارزه با این آفت خواند و اظهار داشت: سمپاشی از ۲ روز پیش در روستای" سرمستان" آغاز شده‌است و بزودی در سایر کانون‌ها نیز انجام می‌گیرد.

شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group