جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار بوشهر اعلام کرد: برابر اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان وجود ندارد اما باید رعایت نکات بهداشتی مطرح از سوی مسوولان بهداشتی رعایت شود.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست پدافند غیرعامل و بحران و شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در این شرایط رعایت بهداشت عمومی و ارائه نکات آموزشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از طریق رسانه ها و برپایی کارگاه‌های آموزشی ضروری است.
وی بیان کرد: براساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و تصمیم ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های ملی و استانی و اردوهای مختلف از جمله اردوهای راهیان نور تا اطلاع ثانوی و تا زمانیکه دانشگاه علوم پزشکی وضعیت جدیدی را اعلام کند در استان لغو است.
وی گفت: برای حفظ سلامتی مردم آموزش و پرورش، سپاه و مراکز آموزش عالی از برپایی اردوهای مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی به خارج از استان جلوگیری کنند.
گراوند تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت نکات بهداشتی با هدف پیشگیری از بیماری باید یک رابط بهداشتی باشند.
استاندار بوشهرگفت: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی توصیه‌ای برای تعطیلی مدرسه‌ها ودانشگاه‌ها ندارد و تنها بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی تاکید شده است و در خصوص تعطیلی این اماکن متناسب با شرایط جدید تصمیم گیری می‌شود.
وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری از اظهارنظرهای متفرقه در خصوص بیماری کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یا معاون بهداشتی وی مسئول اصلی اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا در استان است و خلاف این موضوع از سوی هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.
استاندار بوشهر گفت: روسای دانشگاه‌ها، فرماندهای نیروهای مسلح، مدیران آموزش و پرورش، روسای شبکه بهداشت شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و راهداری مسئول اصلی کنترل و رعایت بهداشت عمومی در مناطق تحت امر خود هستند.
گراوند یادآورشد: همچنین عرضه قلیان در اماکن عمومی در راستای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ممنوع است و پلیس موظف به انجام این مهم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجوم گسترده ملخ‌ها به استان بوشهر گفت: در شرایط بحرانی همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید برای کنترل اوضاع همکاری لازم را داشته باشند.
گراوند با تاکید برضرورت تامین نیازمندی‌های سازمان جهاد کشاورزی از طریق مدیریت بحران اضافه کرد: با توجه به اینکه با هجوم ملخ امنیت غذایی به خطر می‌افتد به همین دلیل مدیریت بحران مکلف است هرآنچه سازمان جهاد کشاورزی از امکانات و تجهیزات نیاز دارد از طریق دستگاه‌ها تامین کند.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت منابع اما باتوجه به وسعت حمله ملخ‌ها به استان بوشهر از محل منابع استانی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی به سازمان جهاد کشاورزی کمک شود تا مشکلی برای تامین سم و سایر ملزومات مورد نیاز خود نداشته باشد.
استاندار بوشهر یادآورشد:سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تامین هواپیمای دوم برای سم پاشی مناطق مختلف استان اقدام کند.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کنترل نکردن آفت ملخ صحرایی دراستان بوشهر احتمال حمله این آفت به استان‌های همجوار را به دنبال دارد به همین دلیل مدیریت بحران باید در نامه‌ای از استان‌های همجوار در راستای کنترل این آفت استمداد بطلبند.
استاندار بوشهر یادآورشد: با توجه به اینکه هجوم ملخ‌ها از سوی استان‌های جنوبی بوده اگر مقابله کامل وجامعی در این بخش صورت نگیرد احتمال آلودگی استان‌های همجوار وجود دارد به همین دلیل کمک‌های ملی و استان‌های همجوار به استان بوشهر برای کنتل این آفت ضروری است.
وی تاکید کرد: دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی موظف هستند با استفاده از امکانات مالی و تجهیزاتی خود برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی را یاری برسانند چرا که اگر همکاری و همیاری مردم در کنار این دستگاه‌ها وجود نداشته باشند به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم بود.
استاندار بوشهر همچنین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر خواست با توجه به ضرورت محدودیتی در تامین سوخت و سم کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی ایجاد نکنند و همکاری لازم را در خصوص تامین سوخت داشته باشند.
گراوند گفت: هرگونه محدودیت در خصوص تامین سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای کنترل آفت ملخ صحرایی پذیرفتنی نیست و امروز باید این مشکل در استان برطرف شود.
وی یادآور شد: سطح هجوم آفت ملخ صحرایی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بالاست و به طور قطع تنها با منابع استانی امکان کنترل این آفت وجود ندارد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group