شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

در پی اعلام خبر وجود مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و ضرورت مراقبت مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، شمار مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک و اسپری ضد عفونی کننده افزایش یافت و باعث نایاب شدن آنها در گناوه شده‌است.

پس از تایید وزیر بهداشت مبنی بر ابتلای شماری به ویروس کرونا در شهر قم و تایید مرگ یک پزشک در اراک، میزان مراجعه مردم گناوه به داروخانه‌ها برای خرید ماسک‌، دستکش و مواد ضد عفونی کننده افزایش یافتهاست.

شماری از شهروندان که هنوز موفق به خرید ماسک نشده‌اند، اظهارداشتند: با وجود اینکه چندین بار به داروخانه‌های شهر گناوه برای خرید ماسک مراجعه کرده‌اند اما با جواب منفی متصدیان آن مواجه شده‌اند.

آنان گفتند: متصدیان داروخانه هیچگونه اطلاعی مبنی بر اینکه چه موقع برای خرید ماسک مراجعه کنند نمی‌دهند و تنها به بیان "معلوم نیست"، بسنده می‌کنند.

شهروندان گناوه‌ای از مسئولان مربوطه خواستار رفع مشکل بوجودآمده در داروخانه‌های این شهر شدند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: کمبودی در زمینه ماسک در داروخانه و کالاهای پزشکی در این شهرستان وجود ندارد اما بدلیل تقاضای زیاد شهروندان در چند روز اخیر سریع به فروش می‌رسند و مردم با مشکل مواجه هستند.

محمد بازیاری افزود: با توجه به تقاضای زیاد ماسک در کشور، شرکت‌ها نیز آن را گران کرده‌اند.

وی اظهارداشت: تاکنون موردی مبنی بر وجود ویروس کرونا در شهرستان گناوه وجود نداشته و درصوتیکه با چنین مواردی مواجه شویم قرنطینه و تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

بازیاری از اهالی این شهرستان خواست تا نسبت به رعایت مسایل بهداشتی فردی و اجتماعی اهتمام جدی ورزند تا پیک این بیماری به پایان برسد.

شهرستان گناوه از نقاط گردشگر پذیر جنوب کشور در استان بوشهر است و ساکنان آن و همچنین هموطنانی که وارد این منطقه می‌شوند باید جوانب بهداشتی را در این منطقه رعایت کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group