سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

دبیرستاد انتخابات استان بوشهر گفت: به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا الزام در مورد ثبت اثر انگشت در فرایند انتخابات در این استان برداشته شده و اجباری نیست.

خسرو دهقانی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس توافق شورای نگهبان و ستاد انتخابات وزارت کشور برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گرفتن اثر انگشت با استامپ در انتخابات دوم اسفند الزامی نیست.

وی بیان کرد: براین اساس تصمیم الزامی نبودن ثبت اثر انگشت به فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان بوشهر ابلاغ شده‌است و مردم بدون هیچ نگرانی در این حماسه بزرگ مشارکت داشته باشند.

دهقانی اضافه کرد: در این ارتباط مردم تنها با در دست داشتن شناسنامه و ارائه شماره یا کارت ملی می‌توانند تعرفه رای خود را در صندوق بیندازند.

وی بیان کرد: ۶۶ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر برای تصاحب چهار کرسی سبز رنگ مجلس باهم رقابت می‌کنند.

در استان بوشهر از ۱۰۱ کاندیدای تائید صلاحیت شده برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان ۳۵ نفر انصراف دادند و هم اکنون در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۳ نامزد، دشتستان ۱۵ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۴ کاندید و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۴ نامزد باهم رقابت می‌کنند.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفری استان بوشهر ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط رای و از این شمار ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر رای اولی هستند.

در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۷۲۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که ۵۰۱ شعبه ثابت معادل ۷۰ درصد و ۲۱۹ شعبه سیار معادل ۳۰ درصد هستند.

استان بوشهر دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group