شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال افزون بر ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش ۶.۹ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید حسین حسینی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کشورهای هدف صادرات غیرنفتی در استان بوشهر قطر است که در ۱۰ ماه امسال از طریق بنادر استان بوشهر ۱۲۱ میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر به بنادر قطر صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیشترین کالاهای صادرشده به قطر را محصولات کشاورزی و مواد معدنی دانست و افزود: در این مدت ۱۷۴ هزار تن کالا از بندر دیر به قطر صادرشده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال افزون بر ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش ۶.۹ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر و هفت هزار و ۶۳۶ فقره درخواست ثبت سفارش به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارائه‌شده که تا آخر دی‌ماه یه هزار و ۸۳۴ فقره آن رسیدگی و تأیید نهایی شده است.

حسینی بازارهای هدف صادراتی ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر ۱۵ کشور همسایه، دو کشور چین و هندوستان از بازارهای صادراتی ایران محسوب می‌شود.

وی از کاهش واردات از بنادر استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه امسال کالاهای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۴ درصد و ارزشی ۲۲ درصد کاهش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر جایگاه استان بوشهر را در امر صادرات غیرنفتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: یک‌پنجم کالاهای صادراتی کشور از استان بوشهر انجام می‌شود که جایگاه مهم این استان در عرصه تجارت دریایی نشان می‌دهد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group