جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: با تمهیدهای انجام شده سهمیه بنزین قایق‌های صیادی این استان براساس فرمول جهانی فائو تامین شد.

منصور پاپری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این فرمول مصرف بنزین براساس میزان دریاروی که حداکثر ۲۱ روز در ماه است و قدرت موتور قایق تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس سقف سهمیه بنزین یکهزار و ۵۰۰ تومانی قایق‌های صیادی یکهزار و ۲۰۰ لیتر در ماه تعیین شده‌است.

پاپری اضافه کرد: براین اساس قایق‌های صیادی برای دریافت سهمیه بنزین خود باید در سامانه تجارت آسان ثبت‌نام کرده باشند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: قایق‌های صیادی بنزین مورد نیاز خود را از تعاونی‌های صیادی که مخازن سوخت داشته باشد تحویل می‌گیرند و تعاونی‌هایی که مخازن سوخت نداشته باشند می‌توانند از نزدیکترین جایگاه‌های توزیع سوخت به اسکله‌های صیادی موجود در سطح شهر به مدت سه ماه استفاده کنند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر از مجموع ۳۰ تعاونی صیادی موجود در استان بوشهر ۱۲ تعاونی دارای جایگاه مخازن سوخت در اسکله هستند.

پاپری اضافه کرد: در زمان حاضر یکهزار و ۴۸۵ فروند قایق صیادی در استان بوشهر فعال است که از این شمار ۱۷ درصد قایق‌های ۷۵ اسب بخار، ۳۳ درصد ۴۸ اسب بخار و ۵۰ درصد ۵۵ اسب بخار هستند.

وی گفت: فرمول فائو براساس دستورالعمل فروش سوخت قدرت موتور * ۱.۰۳ با توجه به کارکرد برای فصل ماهی و برای فصل میگو نیز قدرت موتور * ۲.۰۵ مشخص شده‌است.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر بیش از ۲ ماه است که قایق‌های صیادی به دلیل نداشتن سهمیه بنزین یارانه‌ای دریاروی و صید نداشته‌اند امسال از اعمال دریابست خودداری می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group