جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

شب شعر ریحانه ، مصادف با سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه الزهرا (س) در بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز از بوشهر، این مراسم که با حضور چشمگیر تعدادی از مسئولین ، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و ارادتمندان به اهل بیت (ع) همراه بود، شاعران آیینی استان بوشهر به شعرخوانی پیرامون شخصیت بی‌نظیر حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امام الرئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف جمالی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوشهر ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و نیز بزرگداشت هفته زن ،به ظرفیت شعر در انتقال ارزش‌ها اشاره کرد و گفت: لسان شعر از ظرفیت بسیار والایی برخوردار است، زیرا اگرچه ارزش‌ها همیشه ثابت هستند ولی ابزار انتقال آن‌ها متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین جمالی با اشاره به رسالت شعر افزود: رسالت شعر، زمانی محقق می شود که مردمی شود ؛ یعنی در کنار محافل شعر که معمولاً افراد خاصی حضور می یابند، زبان شعر نیز به مجالس عمومی راه یابد.

وی با تاکید بر نقش مدارس و دانشگاه‌ها ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌ها همواره نقشی اساسی در کشف و پرورش شعر خصوصاً اشعار آیینی در بین مردم ایفا می‌کنند و شایسته است از وجود اساتید و صاحب نظران در این زمینه بهره گرفت.

در ادامه رییس انجمن شعر رضوی استان بوشهر با اشاره به پیشینه ی ادبی این خطّه در حوزه شعر آیینی گفت: استان بوشهر از دیرباز خاستگاه تعزیه، آیین‌های درخشان مذهبی بوده است و شاعران همواره علم شعر آیینی را در سطح ملی برافراشته اند.
عقیل نجار با اشاره به چهره های برجسته ی شعر آیینی استان افزود: چهره های ماندگار و برجسته‌ای چون مرحوم خلیل عمرانی چون گوهری درخشان معرّف دیار ادب‌خیز بوشهر در حیطه ی شعر آیینی کشور بوده و شاگردان زیادی در این راه تربیت کرده اند‌.

وی در ادامه با تببین اهداف این کانون گفت: کشف و ترویج فرهنگ ناب رضوی و آفرینش آثار بدیع با زبان شعر ، ایجاد شبکه ی گسترده شاعران آیینی در استان، برگزاری کارگاه های تخصصی شعر از جمله اهداف این کانون می‌باشد.
دبیر برگزاری شب شعر ریحانه، افزود: امید است با توجه به گام های بلند این کانون در آینده با مساعدت و همراهی مسئولین و شاعران دلداده اهل بیت(ع) ، شاهد به بار نشستن گلزار شعر آیینی و رضوی در این دیار ولایت مدار باشیم.

در این شب شعر باشکوه شاعران آیینی استان محمدرضا احمدی‌فر ، اسکندر احمدنیا، تقیه زنگنه، عقیل نجار، علی‌حسین جمالی، محمد ابراهیمی، فاطمه میرزایی ، سیده فخرالسادات تقی‌زاده، علیرضا نمایی و لطافت جاویدان به شعرخوانی در مدح و منقبت ریحانه النبی حضرت زهرا (س) و علی بن موسی الرضا (ع) پرداختند.

در بخش دیگر از این مراسم امین فرامرزی خواننده انقلابی و نیز فاطمه عالیزاده دانش آموز نونهال به اجرای موسیقی و دکلمه ای زیبا درباره بانوی آب و آیینه پرداختند که مورد استقبال حضار واقع شد.

همچنین از تعدادی از مادران و بانوهایی که متبرک به نام صدیقه طاهره(س) بودند و نیز شاعر آیینی استان تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

razavi haram 1razavi haram 1razavi haram 1razavi haram 1razavi haram 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group