جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج‌فارس از عصر روز چهارشنبه هفته جاری برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: از عصر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با افزایش ناپایداری‌ها علاوه بر افزایش ابر وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در برخی نقاط مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر روز چهارشنبه تا عصر روز پنجشنبه هفته جاری وزش بادهای جنوبی بر روی دریا افزایش قابل‌ملاحظه می‌یابد و در پی آن دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
وی تصریح کرد: در این مدت جهت وزش باد به‌طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ و گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت، از ظهر فردا به تدریج در سواحل شمالی ۱۴ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و دور از سواحل شمالی در برخی ساعت‌ها تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی‌شده است.
شکوهی‌پور با بیان اینکه در روز جمعه از تلاطم دریا در سواحل شمالی و مرکزی کاسته می‌شود اظهار داشت: سواحل جنوبی استان بوشهر در روز جمعه به سبب وزش بادهای شدید شمال غربی همچنان مواج خواهد بود.
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال بارش خفیف باران پیش‌بینی‌شده است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روند افزایش دمای هوا تا اوایل روز پنج‌شنبه در سطح استان ادامه دارد./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group