جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار بوشهر بیان کرد: استخدام نیرو بدون ضابطه و توجه به مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان بوشهر، با بیان اینکه استخدام نیرو بدون ضابطه و توجه به مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است، اظهار داشت: موارد مربوط به استخدام در شهرداری‌ها باید طبق قانون بوده و این موضوع توسط معاونت عمرانی رصد شود؛ این اقدام در راستای کمک به شهرداری‌ها انجام میشود چرا که حجم بالای نیروی انسانی از مشکلات شهرداری‌ها است.

استاندار بوشهر بیان کرد: امسال 500 میلیارد تومان اعتبار در بین شهرداری‌ها توزیع کردیم و انتظار داریم منابع اعتباری اختصاص یافته به‌صورت هدفمند توزیع شوند.

وی با اعلام اینکه درست هزینه کردن منابع اعتباری جز برنامه‌های مدیریت استان و از عوامل مهم کارآمدی است، تصریح کرد: با مدیریت منابع موجود، پروژه‌ای که 12 سال متوقف شده بود، را تکمیل کردیم و می‌توان با مدیریت منابع، پروژه‌های بیشتری را تکمیل کرد.

گراوند بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها توسط شهرداران تاکید کرد و بیان داشت: اگر در هزینه کرد اعتبارات صرفه‌جویی نکنیم نشان‌دهنده این است که در مدیریت شهری خود بدون برنامه هستیم.

وی با قدردانی از اقدام شهرداری جم در سرمایه‌گذاری ساخت هتل در شهر جم، گفت: شهرداری‌ها به‌دنبال درآمد پایدار برای خود باشند.

استاندار بوشهر بر ضرورت آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی تاکید کرد و افزود: تعامل با شوراهای شهر در دستور کار شهرداران باید اما این به معنی انجام امور خارج از ضوابط قانونی نیست.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها همکاری خوبی با دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر بوشهر داشتند و انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان هم همکاری لازم با شهرداری داشته باشند.

گراوند با تاکید بر انعطاف لازم برای تصمیم‌گیری در نظام بودجه‌ریزی کشور، خاطرنشان کرد: در برخی شهرداری‌ها تحرک را به عینه می‌توان دید اما در برخی دیگر شاهد تلاش و تکاپو و تغییرات جدی در شهرها نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران به صورت جدی پای پروژه‌های عمرانی خود باشند، گفت: باید از فرصت‌های مختلف از جمله تعطیلات ایام سال برای جذب گردشگر در شهرهای استان بهره برد و ورودی شهرها را به یک مکان جذاب شهر تبدیل کرد و پروژه‌های این بخش را به‌صورت جهادی پیش برد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: کار در حوزه عمرانی و مدیریت شهری، زمان نمی‌شناسد و در پروژه‌های شهرداری باید به‌صورت سه شیفت کار کرد.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهرها در اولویت کاری شهرداران قرار گیرد، گفت: شهرهایی که میزبان مسافران نوروزی هستند باید از هم اکنون برای میزبانی شایسته از مسافران برنامه‌ریزی لازم انجام دهند.

گراوند با تاکید بر آماده کردن کمپ‌های نوروزی، تصریح کرد: از هم‌اکنون باید نسبت به ساماندهی و تکمیل کمپ‌های نوروزی برای حضور مسافران نوروزی اقدام کرد.

وی گفت: با مدیریت حوزه معاونت عمرانی عملکرد شهرداران استان مورد ارزیابی قرار گیرد و پاداش لازم برای شهرداری‌های موفق در نظر گرفته می‌شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌ها در دستور کار شهرداران قرار گیرد و با همکاری اداره کل استاندارد نسبت به استانداردسازی اقدام شود.

وی گفت: استقرار سیستم فناوری برای شفافیت در مورد مالی و سالم‌سازی فعالیت در شهرداری‌ها ضروری است.

گراوند بر دفن بهداشتی زباله و فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدا در شهرها تاکید کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group