جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

دکتر سید حبیب اله بحرالعلوم در جمع مردم دالکی به فراگیری آموزشهای مختلف جوانان جهت تبدیل به نیروی ماهر و متخصص شدن و برطرف شدن آلایندگی های منطقه تاکید کرد.

به گزارش دیارجنوب، سید حبیب اله بحرالعلوم اظهار داشت: آلودگی هوا در شهر برازجان بدلیل وجود سنگ شکن های متعدد و کارخانه بزرگ سیمان است که این مسئله برای روستاهای در مسیر برازجان تا دالکی بسیار خطر آفرین است.
وی وضعیت آلایندگی نامحسوس در منطقه را خشک سالی و نبود باران دانست و افزود: سدها و رودخانه های منطقه بسیار کم آب شده اند که این امر باعث فرسودگی خاکها و عاملی برای وجود گردوخاک و ریزگردها است.

bahrololom

سید حبیب اله بحرالعلوم تصریح کرد: آلایندگی حاصل از سنگ شکن های مستقر در منطقه بسیار زیادتر از کارخانه سیمان است ودر این خصوص از سوی مسئولین پیگیری هایی صورت گرفته است.
وی در ادامه اضافه کرد: تا کنون با پیگیری مسئولین برخی از مشکلات برطرف و تعدادی از سنگ شکن ها پلمپ شده اند.

سید حبیب اله بحرالعلوم با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات به سلامتی مردم توجه نمی کنند، بیان کرد: مسئولین باید در این خصوص پیگیری های لازم را انجام داده تا سلامتی به مردم این منطقه بازگردد.

وی با اشاره به اینکه میزان آلایندگی کارخانه سیمان در حال حاضر در حد مجاز است، افزود: وجود سنگ شکن ها باعث شده که مردم تصور کنند عامل ایجاد آلایندگی شرکت سیمان است در صورتی که آلایندگی حاصل از سنگ شکن ها بیشتر می باشد.

سید حبیب اله بحرالعلوم در خصوص جوانان بیان داشت: جوانان نیز باید با فراگیری آموزش های مختلف از طریق مراکز فنی و حرفه ای تبدیل به نیروی انسانی ماهر و متخصص شده و بتوانند بعنوان کارآفرین جذب بازارِ کار شوند.

وی یکی از اهداف خود را ایجاد محیطی مناسب جهت اشتغال و کار آفرینی جوانان دشتستان دانست و افزود: شهرستان دشتستان در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی است که باید از این ظرفیت‌ها در اشتغالزایی و ایجاد طرح‌های زودبازه به خوبی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی جوانان موجب کاهش آمار بیکاری است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group