پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم این استان آمادگی همکاری در برگزاری مسابقات ملی ورزش‌های رزمی را دارد.

به گزارش دیارجنوب، مهرداد ستوده ظهر امروز در نشست هیئت ورزش‌های رزمی استان بوشهر با حضور رئیس فدراسیون با بیان اینکه استان بوشهر در ایام سال از وضعیت آب و هوایی مطلوبی برخوردار است اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه گردشگری و وجود آب و هوای مناسب طرح توریسم بوشهر 2022 طراحی و عملیاتی شده است.
وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای برپایی اردوی تیم‌های ملی ورزشی در استان خاطرنشان کرد: آب و هوای مناسب و وجود زیرساخت‌های مطلوب از عسلویه در جنوبی‌ترین نقطه تا دیلم در شمالی‌ترین نقطه استان بوشهر زمینه برپایی اردوی تیم‌های ملی ورزشی فراهم کرده که انتظار می‌رود فدراسیون ورزش‌های رزمی زمینه برپایی این اردوها را در رشته‌های مورد نظر فراهم کند.
معاون استاندار بوشهر آمادگی استان بوشهر برای همکاری در برگزاری مسابقات چندجانبه بین‌المللی در بوشهر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه ورزش‌های ساحلی و رزمی برخوردار است که استعدادیابی در این عرصه مورد تاکید است.
ستوده با بیان اینکه نگاه ما به طرح‌های گردشگری ویژه و تخصصی است تصریح کرد: زمینه حضور ورزشکاران رزمی‌کار بین‌المللی در استان بوشهر در راستای برپایی اردو تیم‌ها و کلاس‌های ورزشی و توسعه فعالیت‌های گردشگری فراهم شود.
وی وجود 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس و صدها کیلومتر ساحل زیبا و بکر را از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر دانست و گفت: وجود مردم خونگرم استان بوشهر بر ظرفیت گردشگری استان افزوده است که فدراسیون ورزش‌های رزمی می‌تواند از این قابلیت در برپایی برنامه‌های مختلف خود بهره ببرد.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم و آب و هوای مطلوب و ظرفیت‌های مختلف، استان بوشهر آمادگی همکاری در برگزاری مسابقات ملی ورزش‌های رزمی است.
ورزشکاران رزمی‌کار ایرانی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند
یوسف بهتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های بالایی برای برگزاری اردوهای ورزشی در رشته‌های رزمی‌کاران برخوردار است اظهار داشت: تلاش می‌شود اردوهای تیم ملی فدراسیون ورزش‌های رزمی در استان بوشهر برگزار شود.
وی با بیان اینکه بیش از 200 سبک ورزشی در ورزش‌های رزمی جهان وجود دارد افزود: بر اساس استعدادهای مناطق مختلف کشور رشته‌های رزمی ایجاد می‌شود که امسال استعدادیابی در رشته‌های رزمی پنچاک سیلات، موی‌تای و سامبو مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی با بیان اینکه نام این فدراسیون تغییر می‌کند افزود: با توجه به اتفاقات بزرگ در سطح جهان در حوزه ورزش‌های رزمی بنا به پیشنهادات ارائه شده و با تصویب آن، نام این فدراسیون به فدراسیون انجمن‌ ورزش‌های رزمی تغییر می‌کند تا در مجامع جهانی حضور موثری داشته باشیم.
بهتری به مسابقات پیش‌روی این فدراسیون پرداخت و افزود: مسابقات جهانی رزمی «پنچاک سیلات» پیش‌رو قرار دارد که ورزشکاران رزمی‌کار برای حضور در این مسابقه در 20 فروردین سال 1399 از هم اکنون در حال آماده شدند هستند.
وی از برگزاری مسابقات آسیایی رزمی خبرداد و بیان کرد: مسابقات رزمی‌کاران آسیایی سبک «سامبو» که در اندونزی برگزار می‌شود ورزشکاران رزمی‌کار ایرانی به این مسابقه امسال اعزام می‌شوند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی، جایگاه ورزشکاران تیم ملی این رشته را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ورزشکاران رزمی‌کار جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های مختلف رزمی بین رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند که ورزشکاران در مسابقات جهانی و آسیایی رتبه‌های برتر کسب کنند./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group