جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در سال ۱۳۹۵ تولید میگوی پرورشی در این استان ۱۰.۷ هزار تن بود که این میزان با روند روبه توسعه امسال به ۲۱.۷ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب، سعید زرین‌فر روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح های آبزیان افزود: برداشت میگوی پرورشی در هر هکتار از ۳ تن به بیش از ۴ تن افزایش یافته که برق دار شدن سایت‌های پرورش میگو نقش مهمی در این عرصه داشته است.
وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۸۱ حدود ۱۰ سایت پرورش میگو در سواحل استان بوشهر فعال بود تصریح کرد: این سایت‌ها که در زمینی به مساحت حدود ۴ هزار تا ۵ هزار هکتار اجرا شده است تا ۱۷ سال بعد هیچ سایتی به آن افزوده نشد که در ۲ سال اخیر ۵ سایت و یک طرح توسعه به این مجموعه افزوده شد.
زرین فر اظهارداشت: با وارد مدار شدن این سایت‌ها تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به ۲ برابر فعلی افزایش می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهربا اشاره به اینکه سایت‌های پرورش میگوی جدید برای راه‌اندازی در حال فعالیت است گفت: سرمایه‌گذاران این حوزه، طرح‌های پرورشی را متراکم و فوق متراکم در حال اجرا دارند و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالای ۸۰ هزار تن میگوی پرورشی تولید شود.
زرین‌فر اجرای شهرک شیلاتی رود شور با مساحت ۳ هزار هکتار را یکی از این پروژه‌ها دانست و افزود: در این راستا طرح توسعه اراضی پرورش میگو در شیف به مساحت ۷۰۰ هکتار، دیلم شمالی ۷۰۰ هکتار، زیارت ساحلی ۷۰ هکتار و طرح توسعه اراضی پرورش میگو در دلوار۳ و سایت خورخان به ترتیب به مساحت ۲۰۰ و ۲۰۰۰ هکتار در حال اجرا است.
وی گفت:علاوه بر تولید بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تاکنون ۴۳ مجوز پرورش ماهی در قفس نیز در این استان صادر شده است.
این مقام مسوول اضافه کرد: از این شمار ۵ مجوز صادرشده در عرصه پرورش ماهی در قفس راه اندازی و فعال شده است.
زرین فر یادآورشد:علاوه بر پرورش ماهی در قفس برای تولید جلبک دریایی و زالو هم مجوز صادر شده است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group