چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: نیروهای امدادگر این جمعیت کوهنورد جوان گم شده در کوه‌های "مکو" شهرستان جم این استان را نجات دادند.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا حاجیانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: صبح دیروز جوانی برای کوهنوردی به ارتفاعات کوه مکو شهرستان جم عزیمت کرده بود که ساعت چهار صبح در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم مفقودی این کوهنورد اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر مفقودی سه تیم امداد کوهستان شامل ۱۵ نجاتگر با تجهیزات کامل به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
حاجیانی با اشاره به اینکه این عملیات به دلیل کوهستانی بودن مسیر و مشخص نبودن موقعیت دقیق فرد گم‌شده عملیات را با دشواری روبرو کرد ادامه داد: تیم‌ها امداد گر با استفاده از ۲ تیم محلی به جست‌ و جوی میدانی پرداختند و ساعتی پیش کوهنورد مورد نظر را پیدا کردند.
وی گفت: فرد مورد نظر دارای علائم حیاتی و هوشیاری بسیار پایین است که تیم عملیاتی با اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت مصدوم، در حال انتقال او به مراکز درمانی است.
حاجیانی تاکید کرد: با توجه به آب و هوای مساعد استان بوشهر در این فصل واینکه روزانه علاقه‌مندان زیادی برای تفریح و ورزش به کوهستان می‌روند لازم است کوهنوردان بهترین مسیرها را انتخاب کنند و از حرکت در دره‌ها و مسیرهای صعب‌العبور بپرهیزند و از فرد راهنما در طول مسیر استفاده کنند.
شهرستان جم از مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای استان بوشهر در فاصله 265 کیلومتری جنوب شرق بوشهر واقع است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group