شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

گردشگری‌سیاه یکی از پرهیجان‌ترین انواع گردشگری است که همزمان حس ترس، کنجکاوی و غم را در بازدیدکنندگان برمی‌انگیزد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اسم سفر و گردشگری که می‌آید، انسان ناخودآگاه به یاد مناطق خوش آب‌و‌هوا و بکر برای تفریح، سرگرمی و خوش‌گذرانی می‌افتد. اما همیشه سفر در این مکان‌ها خلاصه نمی‌شود.

برخی از مردم نوعی مسافرت را ترجیح می‌دهند که بوی ترس و حتی مرگ بدهد؛ شاخه‌ای در صنعت گردشگری که آن را دارک‌توریسم یا توریسم‌سیاه می‌نامند. درست است که گردشگری سیاه اندکی چاشنی ترس، غم و اندوه دارد، اما این موضوع، آن‌قدر‌ها هم سیاه نیست. لغت «سیاه» این‌جا بیشتر به حوادث، اتفاق‌ها یا مکان‌های تاسف‌بار در تاریخ اشاره دارد.

این شاخه از گردشگری به جز درآمدزایی می‌تواند سیری پندآموز باشد برای گردشگرانی که ترجیح می‌دهند به جای خواندن کتاب، در برش‌های تاریک و تلخ تاریخ قدم بزنند.

timarestan tarsnak

تیمارستان گونجیام درکره جنوبی چندین سال پیش، بدون هیچ دلیل مشهودی به یکباره خالی شده و ساکنان، آن را رها کرده اند و حالا یکی از مقاصد گردشگری سیاه دنیا شده است.

شایعاتی وجود دارد که گفته شده در این تیمارستان، پزشکی دیوانه وجود داشته که روی بیماران خود آزمایش‌هایی خطرناک انجام داده و به مرور باعث مرگ آن‌ها شده است! تخت‌های زنگ زده، دیوار‌های مخروبه و یادگاری‌های به جا مانده از بیماران روانی، شما را در حس ترس و وحشت فرو می‌برد. دور تا دور ساختمان را نیز جنگل‌هایی احاطه کرده است که هنگام شب صدا‌های ترسناکی از آن به گوش می‌رسد.

منبع:روزنامه خراسان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group