پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

پلیس ایرلند شمالی پس از پنج روز جست‌وجو بمبی را که ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در یک کامیون جاسازی کرده بود و قصد داشت در جزیره اصلی منفجر کند، کشف و خنثی کرد.

خبرگزاری فارس: پلیس ایرلند شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد بمبی را یافته است که توسط جمهوری‌خواهان مخالف پادشاهی بریتانیا در یک کامیون جاسازی شده بود. این کامیون قرار بود با کشتی به جزیره اصلی بریتانیا منتقل شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ابتدا پلیس بریتانیا روز ۳۱ ژانویه ( ۱۱ بهمن؛ مصادف با خروج این کشور از اتحادیه اروپا) گزارشی از وجود یک بمب در کامیونی واقع در اسکله‌ای در «بلفاست» مرکز ایرلند شمالی دریافت کرد که قرار بود به اسکاتلند منتقل شود. اما پلیس نتوانست این بمب را کشف کند.

به گفته پلیس بلفاست سه روز بعد از این گزارش، نام شرکتی که کامیون مذبور به آن تعلق داشت به پلیس اطلاع داده شد و پس از دو روز جست‌وجو، کامیون و بمب جاسازی شده در آن کشف شد.

به گفته پلیس این بمب توسط جمهوری‌خواهانی جاسازی شده بود که آتش‌بس در ایرلند شمالی و توافق «جمعه خوب» را به‌رسمیت نمی‌شناسند.

در بیانیه پلیس آمده است: «جمهوری‌خواهان معاند به‌طور عامدانه و بی‌پروا دستگاهی انفجاری را با آگاهی کامل، به یک وسیله نقلیه سنگین حمل کالا متصل کرده بودند و قصد داشتند راننده کامیون، عابران و بخش گسترده‌ای از جامعه را در خطر جراحت یا حتی مرگ قرار دهند».

استان بوشهر

Template Design:Dima Group