پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت گفت: فراگیران آموزش‌های فنی وحرفه‌ای کشور با وجود همه محدودیت‌ها و کمبود برخی تجهیزاتی که به دلیل تحریم‌ها دارند اما در رقابت‌های مختلف مهارتی رتبه‌های برتر جهانی را کسب می‌کنند.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا راز روز سه شنبه در آیین برگزاری ننستین دوره رقابت‌های آزاد مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در بوشهر افزود: فراگیران مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ایران براساس استانداردهای روز دنیا درقالب رقابت‌های بین‌المللی و جهانی مهارت با کشورهای مطرح دنیا رقابت می‌کنند و مدال‌های طلا، نقره، برنز و دیپلم‌های افتخار را به خود اختصاص می‌دهند.
وی ادامه داد: کسب این افتخارها بیانگر این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران براساس استانداردهای جهانی و مهارتی دنیا ارائه می‌شود.
راز بیان کرد: در سال ۹۹، نوزدهمین دوره رقابت‌های ملی مهارت در کشور برگزار می‌شود و در مهر ماه امسال نیز تیم ملی مهارت ایران در رقابت‌های مهارت آسیایی ۲۰۲۰ ابوظبی حضور می‌یابند.
وی اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های خود براساس استانداردهای بین‌المللی مهارت در بخش‌های دولتی و آزاد گواهینامه بین‌المللی ارائه می‌کند.
راز اظهار داشت: در کنار آموزش‌های مهارتی براساس استانداردها رقابت‌های جهانی مهارت، مسابقات آزاد و ملی مهارت نیز برگزار می‌شود.
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به فراخوان داده شده در گام نخست ۱۷۰ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در این استان در ۲ رشته مهارت جوش و برق ساختمان ثبت‌نام کردند.
عبدالمجید دراهکی افزود: با توجه به آزمون‌های برگزارشده در هر رشته ۳۰ نفر پذیرش و امروز باهم به رقابت می‌پردازند این رقابت‌ها تا ساعت ۱۴ ادامه و براساس نظر داوران افراد برگزیده انتخاب می‌شوند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری این سطح از رقابت‌ها برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر انجام شده‌است.
وی یادآور شد: در سال جاری چهار هزار و ۹۰۰ نفر از سربازان وظیفه در یگان‌های مختلف آموزشی در ۷۲ رشته آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند که از این تعداد تاکنون برای ۲هزار و ۷۰۰ نفر گواهینامه مهارت صادر شده‌است. /ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group