پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی بادهای شدید شمال غربی و شرایط کاهشی دما در این استان تداوم دارد.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا انصاری روز شنبه افزود: با این وضعیت دریا نیز تا صبح روز سه شنبه مواج و متلاطم است و دریانوردان باید از ترددهای دریایی غیر ضرور اجتناب کنند.
وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی در سواحل، روی دریا و برخی نقاط از نیمه جنوبی استان بوشهر تا امشب ادامه می‌یابد، بنابراین در این نقاط رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و گاهی بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.
انصاری ادامه داد: دمای هوا نیز امروز و فردا به طور نسبی کاهش می‌یابد.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته جم، دیلم، برازجان، گناوه و بوشهر به ترتیب با ۵.۹، ۹، ۱۰، ۱۰.۴ و ۱۱.۲ درجه سانتیگراد را در استان بوشهر تجربه کردند.
انصاری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و کاهش دما و در برخی ساعت‎های امروز روی دریا و در برخی نقاط از سواحل و نیمه جنوبی استان رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‎شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و روی دریا و سواحل ۱۸ تا ۴۴ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.
انصاری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۱۲۰ تا ۲۴۰ و در سواحل جنوبی ۱۵۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۴:۰۱ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۴۹، جزر دوم ۱۴:۲۲ و مد دوم ساعت ۲۰:۵۲ خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group