جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در راستای افزایش ایمنی و پیشگیری از بیماری فلج اطفال، 320 کودک غیر ایرانی زیر پنج سال نسبت به این بیماری در تنگستان واکسینه شدند.

به گزارش دیارجنوب، عادل مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی و پیشگیری از بیماری فلج اطفال، 320 کودک غیر ایرانی زیر پنج سال نسبت به این بیماری در تنگستان واکسینه شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: کارشناسان بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان با شناسایی این کودکان و انجام پیگیری حضوری، همه جمعیت هدف این طرح را نسبت به بیماری فلج اطفال واکسینه کردند.
وی تصریح کرد: سال‌هاست هیچگونه موردی از فلج اطفال در تنگستان گزارش نشده است و این یکی از دستاوردهای مهم وزارت بهداشت در راستای ریشه کنی فلج اطفال می‌باشد که نیاز است در جهت حفظ آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: همسایگی ایران با دو کشور افغانستان و پاکستان و با توجه به وجود این بیماری در این کشورها و حضور مهاجران این کشورها در ایران، وزارت بهداشت با انجام برنامه‌هایی پیوسته در قالب طرح‌های مختلف، در راستای حفظ سلامت جامعه، در برابر بیماری فلج اطفال تلاش می‌کند که طرح واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال غیر ایرانی در راه رسیدن به این هدف می‌باشد.
مقدس بیان داشت: در حال حاضر علاوه بر کودکان ایرانی، تمامی کودکانی که در ایران متولد می‌شوند در 6 مرحله، در نوبت های بدو تولد، دو ماهگی، چهار ماهگی، شش ماهگی، 18 ماهگی و 6 سالگی نسبت به این بیماری واکسینه می‌شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: در گذشته بسیاری از کودکان به بیماری فلج اطفال دچار می‌شدند که علاوه بر تحمل رنج حاصل از این بیماری از سوی خود و خانواده‌هایشان،کشور را متحمل خسارات اجتماعی و اقتصادی فراوانی می‌کردند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group