چهارشنبه 29 فروردين 1403 | Wednesday 17 April 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پنج شهر از این استان به مرحله نیمه نهایی ششمین برنامه پایتخت کتاب ایران راه پیدا کردند.

به گزارش دیارجنوب، فاطمه کرمپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فراخوان ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران تیرماه سال جاری از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد که در مجموع ۱۶۳ شهر طرح و برنامه‌های خود را برای ترویج کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند.
وی بیان کرد: از استان بوشهر نیز هشت شهر برازجان، خورموج، گناوه، کاکی، جم، کنگان، دیلم و بندر امام حسن با ارائه برنامه‌های مختلف در زمینه ترویج کتابخوانی در این طرح شرکت کردند.

ketab
کرمپور اظهار داشت: از این شمار شهرهای شرکت کننده از استان پنج شهر کنگان، برازجان، گناوه، خورموج و کاکی موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی این دوره شدند.
وی ادامه داد: براساس اعلام دبیرخانه این طرح کیفیت آثار ارسالی در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بود به‌گونه‌ای که در دوره های قبل داوران ۲۰ شهر را به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب می‌کردند اما در این دوره ۳۸ شهر را از سراسر کشور برای این مرحله انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: آیین انتخاب ششمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر خلاق در زمینه کتاب‌خوانی روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه جاری در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد.
در پنج دوره پایتخت کتاب ایران که تاکنون برگزار شده‌است به ترتیب شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان و یزد این عنوان را کسب کردند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group