جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت, به استناد اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و با توجه به تشدید بارندگیها, پیش بینی شده است طی روز پنج شنبه تا شنبه دمای هوا به طور میانگین 4 تا 7 درجه کاهش یابد.

به گزارش دیارجنوب، احمد سبحانی افزود: احتمال وزش باد شدید با سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت وجود دارد. بنابرین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملا احساس می شود.

سبحانی اظهار داشت, طی این مدت توصیه می شود کشاورزان تولید کننده گوجه فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعات ۳ تا ۶ صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیفهای کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام نمایند.

وی گفت, حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود.
سبحانی افزود, از آنجا که در ارتفاعات کاهش دما شدیدتر است توصیه می شود باغداران محترم شهرستان های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت ۳ تا ۶ صبح نسبت به آبیاری باغات مرکبات خود اقدام کنند.
سبحانی توصیه نمود, گلخانه داران نیز نسبت به گرمایش گلخانه های خود اقدام نمایند.
مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر, تاکید نمودند, کشاورزان عزیز توجه داشته باشند در روزهای اخیر به دلیل برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آنها شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group