سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه در راستای اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق دی‌ماه و معوقات مهر تا آذر فرهنگیان پرداخت شد.

به گزارش دیارجنوب، علی الهیار ترکمن روز پنجشنبه در بوشهر افزود: براین اساس معوقه‌های حقوق فرهنگیان از مهرتا آذر ماه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان پرداخت وحقوق دی نیز براساس اصلاحیه جدید پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یکی از تکالیف قانون برنامه ششم که به عهده آموزش و پرورش به نمایندگی ازدولت گذاشته شده است تدوین و اجرای نظام حرفه‌ای رتبه‌بندی معلمان است که براساس وعده‌ای که داده شد این کار از تابستان ۹۸پی گیری و در۱۷ آذر این مصوبه در دولت نهایی و ابلاغ و تمام کارهای مربوط به اصلاح حکم‌های فرهنگیان انجام و صادر شد.
الهیار ترکمن اضافه کرد: براساس آئین نامه دولت و نظام رتبه‌بندی معلمان این طرح شامل هفت گروه آموزگار، دبیر ،هنرآموز مربیان بهداشت و پرورشی، مدیر و معاون مدرسه می‌شود ومشمول بازنشستگان نمی‌شود.
وی تاکید کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان از یکم مهرماه امسال اجرا شده و حکم‌ها براساس مفاد آئین نامه اصلاح شده است.
الهیار ترکمن اضافه کرد: در سال ۹۴، براساس مصوبه دیگری فرهنگیان در رتبه‌های مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی رتبه‌بندی شده بودند این مصوبه به ما اجازه می‌دهد تمام افرادی که دارای رتبه‌های پایه تا عالی هستند در رتبه های ۲تا پنج جدید که از ضریب‌های ارتقای بالاتری برخوردار هستند انطباقسازی انجام شود.
وی ادامه داد: گروه مقدماتی که در مصوبه قبلی بود و رتبه یک را شامل می‌شود به دلیل اینکه رتبه‌ای دریافت نکردند برای دریافت رتبه حرفه‌ای باید آزمونی الکترونیکی از آنها گرفته شود واین کار در بهمن ماه انجام می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارمورد نیاز انجام این کار در نیمه دوم سال ۹۸ ، ۲هزار میلیارد تومان است که تامین اعتبار و ابلاغ شده است.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیروی مورد نیاز خود در مهر امسال از بسته‌های مختلفی از جمله بکارگیری بازنشسته های آموزش و پرورش استفاده کرد که براساس مجوز سازمان امور اداری و استخدامی اجرا و این افراد می‌توانستند ۱۴ ساعت تدریس داشته باشند.
الهیار ترکمن ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع اعتباری حقوق این افراد تاکنون پرداخت نشده اما تامین اعتبار آن در دستور کار است و تلاش می شود با تخصیص اسفند ماه و افزایش تخصیصی که پایان سال متوجه آموزش و پرورش است این موارد تامین اعتبارشود.
وی تاکید کرد: تلاش وزارت آموزش و پرورش ایجاد زمینه‌ای است تا این موارد کمتر مورد تاخیر قرار گیرد اما به طور قطع پرداخت در دستور کار است و تا قبل از سال پرداخت صورت می‌گیرد.
الهیار ترکمن گفت: آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۳ به دلیل استخدام‌های دوره ۶۰ با بیشترین حجم بازنشستگی نیرو روبه رو است درهمین ارتباط کمیته‌ای مشترک با سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه برای بررسی نیاز آموزش پرورش و نحوه تامین نیرو تشکیل شده است.
وی بیان کرد: با نهایی شدن کار این کمیته اواخر بهمن گزارش کاملی از میزان نیاز نیروی انسانی و راه‌های تامین آنها ارائه می‌شود.
الهیار ترکمن گفت: سعی می‌شود همه معوقه‌ها پرداخت شود اما هنوز در خصوص پرداخت مطالبه حق‌التدریس شاغلان و حقوق بازنشستگان بکارگیری شده تاخیرهایی وجود دارد.
وی ادامه داد: در یک ماه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی پرداخت می‌شود افزون براین سایر مواردی که ماهیت پرسنلی دارد نیز معادل ۳۰۰ میلیارد تومان است و تلاش می‌شود این مبلغ در زمره حقوق رسمی حساب و پرداخت آنها مستمر و از هرگونه تاخیر پرهیز شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group