سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اهداف اصلی طرح «حقوق کودک» اشاره کرد و گفت: مقابله با این آسیب در راستای سیاست‌های حمایتی از حقوق کودکان و نوجوانان، پیشگیری از بروز کودک آزاری، کودک همسری و فرهنگ سازی در این خصوص و مداخلات لازم و به موقع به منظور کنترل و کاهش کودک آزاری وکودک همسری و پیامدهای ناشی از آن از اهداف اساسی این طرح است.

به گزارش دیارجنوب، مریم آذرشب در آیین انعقاد تفاهم نامه چند جانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک آزاری و کودک همسری با تاکید بر لزوم حمایت از حقوق کودکان اظهار داشت: کودک‌ آزاری یا کودک همسری از آسیب‌های اجتماعی است که به علت ویژگی‌های تاثیرگذار آن نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی مناسب به منظور پیشگیری و کمک به رفع یا کاهش آن به شدت احساس می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اهداف اصلی این طرح اشاره کرد و گفت: مقابله با این آسیب در راستای سیاست‌های حمایتی از حقوق کودکان و نوجوانان، پیشگیری از بروز کودک آزاری، کودک همسری و فرهنگ سازی در این خصوص و مداخلات لازم و به موقع به منظور کنترل و کاهش کودک آزاری وکودک همسری و پیامدهای ناشی از آن از اهداف اساسی این طرح است.
وی به اهداف جزیی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی بالاخص کودکان، والدین، مربیان آموزش و پرورش و تسهیل گران در خصوص پدیده کودک آزاری، کودک همسری و توانمندسازی افراد جامعه در خصوص مقابله با کودک آزاری و کودک همسری و همچنین ارتقای سطح آگاهی تخصصی کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری کودک همسری از این اهداف است.
آذرشب ابراز داشت: شکل گیری سازوکار سازمان یافته و ساختارمند در راستای انجام به موقع فرآیند مداخله و مقابله توسط نهادهای دولتی و فعالان اجتماعی و مدنی، هماهنگی بین بخشی و بین نهادهای مرتبط با موضوع تدوین نظام ثبت، گزارش دهی و ارجاع و همچنین انجام مداخلات لازم در موارد بحرانی نیز از جمله این اهداف است.
وی بیان کرد: مداخلات درمانی و توانبخشی به منظور کاهش عواقب کودک آزاری، کودک همسری، ارائه حمایت‌های مددکاری، قضایی و اجتماعی به گروه هدف و حمایت از کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری، کودک همسری نیز از دیگر اهداف این طرح است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group