سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

پیش بینی می شود امسال با توجه به رشد کانون های ملخ های صحرایی، خسارت های این آفت در استان بوشهر افزایش یابد که انتظار می رود نیاز به سطح مبارزه بالای 80 تا 100 هزار هکتار باشد.

به گزارش دیارجنوب، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به احتمال افزیش هجوم دستجات ملخ صحرایی به استان بوشهر نسبت به سال گذشته نیاز به مبارزه در سطوح بیشتر با این آفت احساس می شود.
خسرو عمرانی بیان کرد: با توجه به بارش های مناسب سه ماه اخیر و افزایش رطوبت خاک، پیش بینی می شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون های آلوده استان باشیم.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال خسارت ها در استان بوشهر با توجه به رشد کانون های ملخ های صحرایی افزایش یابد که انتظار می رود نیاز به سطح مبارزه بالای 80 تا 100 هزار هکتار باشد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به بارش های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز این دستجات به استان بوشهر وجود دارد. ایشان همچنین از ملخ های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی نموده احساس نگرانی کرد.
عمرانی با اشاره به اقداماتی که سال گذشته انجام شد، گفت: سطح مبارزه با ملخ های صحرایی 104 هزار هکتار بود که به ترتیب در شهرستانهای دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شد. از این سطح، 92 هزار هکتار آن به صورت زمینی و 12 هزار هکتار به صورت هوایی انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه سال گذشته در مراتع و جنگل های استان بوشهر و بیش از 52 درصد از کل سطح مبارزه بوده است.
عمرانی گفت: خوشبختانه سال گذشته در باغات استان بوشهر شاهد خسارت بسیار کم بودیم چون با مبارزه به موقع از ورود ملخ های صحرایی به باغ های استان جلوگیری به عمل آمد.
وی تاکید کرد: سال گذشته 42 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ های صحرایی هزینه شده است.
ایشان از تمام دستگاه های همکار در امر مبارزه با ملخ اعم از کمک های پشتیبانی، نیروی انسانی، اعتباری، لجستیک و ماشین آلات و ...تقدیر و تشکر کردند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group