سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی، ایران را «چیزی بسیار بد» توصیف کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) به تکرار ادعاهای قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
به نوشته صفحه نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در مصاحبه با شبکه «تی. بی. اِن.»گفت: «درسی که از آشویتس گرفتم این است که چیزهای بد را زمانی که کوچک هستند، متوقف کنید. ایران چیز بسیار بدی است. کوچک نیست اما می‌تواند با سلاح اتمی بزرگتر هم شود».
وی با ادعای اینکه ابتدا باید حرکت ایران به سمت سلاح اتمی را متوقف کنند، به رجزخوانی درباره توانایی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در برابر کشورهایی که قصد نابودی آن را دارند، پرداخت: «ایران روزانه و علنی می‌گوید که خواستار محو کردن اسرائیل از چهره زمین است... ما اکنون می‌توانیم از خود دفاع کنیم».
در بخش کوتاهی که از این مصاحبه منتشر شده، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست از جامعه بین‌المللی برای تحریم کردن دادستان‌ها و اعضای «دیوان کیفری بین‌المللی»، مدعی شد: «آنها در خط مقدم حمله به حقوق دموکراسی‌ها در دفاع از خود، حقوق اسرائیل و حقوق یهودیان برای زندگی کردن در اسرائیل هستند».
بیست‌ونهم آذرماه بود که «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری خبر داد.
آخرین تحقیق بین‌المللی که درباره جنایات اسرائیل انجام شد تحقیق «گلدستون» بود. در پی جنگ ۲۲روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه در سال ۲۰۰۸، قتل عام بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی و زخمی کردن بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر ، سازمان ملل متحد با اعزام کمیته‌ای حقیقت یاب به ریاست «ریچارد گلدستون»-قاضی سابق دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی- به نوار غزه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه را مورد بررسی قرار داد.
روزنامه «معاریو» هفته قبل گزارش داده بود مقدمات در لاهه برای صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه مقامات اسرائیلی آغاز شده و اگر قضات همکاری کامل داشته باشند طی ۹۰ روز این کار انجام خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group