جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور تا روز پنجشنبه خبر داد. آسمان تهران امروز نیمه ابری با احتمال بارش برف و باران برای برخی مناطق پیش‌بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه از شدت بارش در نیمه غربی کاسته می‌شود و برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش برف و باران، برای جنوب شرق کشور رگبار و رعدوبرق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی اواسط وقت فردا سه شنبه از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود.

فردا سامانه بارشی دیگری از غرب کشور وارد می‌شود؛ بر این اساس برای استان‌های وقع در شمال غرب، غرب،دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش‌بینی‌شده است. روز چهارشنبه ضمن تقویت این سامانه گستره فعالیت آن در غرب، غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود، از این روز در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف و در نواحی جنوبی با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش در ایلام، لرستان،‌چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ شمال خوزستان،‌نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب اصفهان است.

روز پنجشنبه این سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال بوده و به‌تدریج از جنوب شرق خارج می‌شود. روز جمعه 4 بهمن مجددا سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. از امروز تا اواخر هفته بانفوذ هوای سرد به نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن،‌ شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود. علاوه بر این دریای خزر امروز و خلیج‌فارس از امروز تا روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری با وزش باد 7 تا 17 کیلومتر بر ساعت در جهت جنوب غربی و احتمال بارش 55 درصدی (برف در مناطق شمالی) پیش‌بینی شده است. برای فردا آسمان تهران نیمه‌ابری و روز چهارشنبه ابری با احتمال بارش 40 درصدی و برای شب رگبار برف پیش‌بینی‌شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group