جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه سال جاری ۲۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مصطفی قلی‌پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزان سرمایه‌گذاری این واحدهای تولیدی ۴۷۹ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی آنها ۲۱۰ نفر است.

وی بیان کرد: ظرفیت اسمی این واحدهای تولیدی ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن است که قابلیت جذب ۴۲ هزار و ۹۴۰ تن ماده خام کشاورزی را دارند.

قلی‌پور ادامه داد: واحدهای به بهره‌برداری رسیده در زمینه صنایع تبدیلی باغی بویژه سردخانه نگهداری خرما، محصولات زراعی، دام، طیور و شیلات است که براساس نیاز استان ایجاد شده‌است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این سازمان، آماده پذیرش درخواست‌های متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع اولویت‌دار است و با وجود مشکلات موجود با تمام توان در این راه گام برمی‌دارد.

قلی‌پور، نابسامانی بازارهای هدف با توجه به تحریم‌های اقتصادی، کمبود کانتینرهای یخچال‌دار برای صادرات و حمل و نقل محصولات شیلاتی، نوسان قیمت ارز و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی اختصاصی به این گونه صنایع را از جمله مشکلات صنابع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group