پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به هزار و 500 زندانی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالمجید دراهکی در نشست توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته آموزش‌های مهارتی به بیش از 700 نفر از مددجویان زندان‌های استان ارائه شده است، اظهار داشت: در پنج ماهه گذشته از سال جاری 380 نفر آموزش‌های فنی و مهارتی را در زندان‌های استان فراگرفته‌اند که با برنامه‌ریزی و هماهنگی با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان بیش از هزار و 500 نفر مددجو با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توانمند می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهداف و مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان، افزود: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو، به منظور اشتغال و افزایش بهره‌وری زندانیان در سطح جامعه، به‌وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خودباوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان از جمله این اهداف است.
وی با اشاره به اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در 28 دوره آموزشی با تنوع 21 حرفه مختلف در زندان‌ها برگزار شده است، تاکید کرد: داشتن مهارت در فرد ضمن توانمندسازی کمک می‌کند تا پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.
دراهکی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان مؤثر است و از ارتکاب جرم و بازگشت مجدد آنان به زندان جلوگیری می‌کند و نقش به‌سزایی در کاهش معضلات اجتماعی دارد، اظهار کرد: یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آن‌ها به سمت انجام جرم، نداشتن مهارت سودمند در حوزه کسب و کار و کارآفرینی است.
وی فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی به ارتقاء منزلت اجتماعی مددجویان نیز کمک می‌کند، زیرا این آموزش‌ها با تاکید بر مسؤولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه است.
این مسؤول به آمادگی این اداره کل برای همکاری در زمینه توانمندسازی قشر آسیب‌دیده اجتماعی اشاره کرد و افزود: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.
دراهکی با بیان اینکه مددجویان مهارت‌آموخته موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای شده‌اند، خاطرنشان کرد: این زندانیان زمینه ورودشان به بازار کسب و کار در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group