پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه نمونه‌برداری از بقایای اجساد به پایان رسید، گفت: در حال حاضر نمونه‌گیری از بستگان متوفیان در حال انجام است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مهدی فروزش درباره روند شناسایی هویت قربانیان سقوط هواپیمایی اوکراینی اظهار کرد: از ابتدای اعلام حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 در شهرستان شهریار، همکاران ما در قالب گروه مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتند، بر نحوه جمع‌آوری اجساد نظارت کردند، تمام اجساد در کاور قرار گرفت و برای نمونه‌برداری به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه روز گذشته نمونه‌برداری از بقایای اجساد به پایان رسید، گفت: در حال حاضر نمونه‌گیری از بستگان متوفیان در حال انجام است و از 147 مسافر ایرانی، تاکنون 130 نفر از بستگان جان‌باختگان مراجعه کردند و ما از بقیه بستگان درخواست می‌کنیم در اسرع وقت به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت جان‌باختگان مراجعه کنند تا در تطبیق نهایی و تحویل اجساد به بستگان با تأخیر مواجه نشویم.

وی افزود: البته در این هواپیما 176 مسافر و خدمه جان باختند که 29 نفر از این مسافران اتباع خارجی هستند که به بستگان آنها دسترسی نداریم و در مذاکره با پلیس اینترپل، مقرر شد نمونه‌های D.N.A بستگان آن‌ها برای ما ارسال شود تا تطبیق نهایی انجام شود.

فروزش خاطرنشان کرد: قاعدتاً بر اساس اصول فنی باید تمام نمونه‌های بستگان احصاء شود تا از طریق نمونه‌های اجساد بتوانیم تطبیق را انجام دهیم و همه هدف ما این است که تحویل اجساد کامل باشد تا اشکالات بعدی در تعیین هویت ایجاد نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: ما درباره 29 تبعه خارجی این پرواز دچار مشکل شده‌ایم و کار ما را به تعویق انداخته است که امیدواریم با ارسال نمونه‌های D.N.A بستگان این افراد، هر چه سریعتر کار تطبیق، انجام شود.

وی متذکر شد: بستگان جان‌باختگان در صورت درخواست اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 9 - 56524801 (شماره مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران) تماس حاصل کنند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group