سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

هیئت دولت ضمن تصویب اصلاحات تقسیمات کشوری در شهرستان بوشهر، با بخش شدن چغادک نیز موافقت کرد. 

به گزارش دیارجنوب به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، روز گذشته در نامه‌ای از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام شد که هیئت دولت ضمن تصویب اصلاحات تقسیمات کشوری در شهرستان بوشهر، با بخش شدن چغادک نیز موافقت کرده است.
آنطور که در این نامه عنوان شده است، در بخش مرکز شهرستان بوشهر، روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های جزیره شیف و جزیره عباسک، از دهستان حومه، منتزع و به دهستان انگالی ملحق می‌شوند.

choghadak
افزون بر آن در بخش مرکزی شهرستان بوشهر، دهستان چاه‌کوتاه از ترکیب روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های کنارآبادی، چاه‌ کوتاه، قلعه چاه ‏کوتاه، تل ‏اشکی، آبطویل، حسینکی، سرمل، حسن نظام، نوکار گزی، نوکار مخی، تل بهی، سهیلی، هپولو، احشام حسن، زندان، حیدری، محمد شاهی و زردکی علیا ایجاد می‌شود و روستای چاه کوتاه به عنوان مرکز این دهستان تعیین خواهد شد.
همچنین در بخش مرکزی شهرستان بوشهر، دهستان دویره از ترکیب روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های دویره، احمدی و تل سیاه، ایجاد و روستای دویره به عنوان مرکز این دهستان تعیین می‌شود.
در شهرستان بوشهر، بخش چغادک از ترکیب دهستان‌های چاه کوتاه و دویره و شهر چغادک، ایجاد و شهر چغادک به عنوان مرکز این بخش تعیین می‌شود.
گفتنی است چغادک با 19 هزار جمعیت در فاصله 15 کیلومتری بوشهر قرار دارد. چغادک در سال 79 از روستا به شهر تبدیل شده بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group