جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: باید اگر در تولید مواد از محصولات تراریخته استفاده می‌شود حتما روی محصول حک شود که مردم از آن اطلاع یابند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی‌فیروزآبادی ظهر امروز در همایش تجلیل از واحدهای تولیده برگزیده و مسؤولان فنی برتر صنایع غذایی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: تأمین غذا یکی از نیازهای اساسی بشر است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
وی بیان داشت: مهم‌ترین عاملی که امروز سلامت جامعه بشری را تهدید می‌کند بیماری‌های واگیردار نیست بلکه بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، پرفشاری خون و دیابت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از عوامل مؤثر در بروز این بیماری‌ها تغذیه ناسالم است بنابراین این امر در کنار مشکلاتی که از نظر سلامتی برای فرد به بار می‌آورد بار اقتصادی هنگفتی نیز برای جامعه دارد.
دهقانی مطرح کرد: فعالان حوزه غذا و تولیدکنندگان این حوزه برآورده‌کردن نیاز اساسی انسان‌ها را بر عهده دارند که در این راستا باید تمام تلاش خود را در تولید مواد غذایی بهتر و با کیفیت‌تر به‌کار گیرند.
وی با اعلام اینکه بیش از ۸۱۵ میلیون نفر در جهان از پدیده گرسنگی رنج برده و مشکل تأمین مواد غذایی دارند، اضافه کرد: از طرف دیگر پدیده چاقی نیز معضل دیگری است که به‌دلیل مصرف کالری بیش از حد نیاز بدن است که بیش از ۶۰۰ میلیون نفر نیز از این پدیده رنج می‌برند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ از هر دو نفر یک نفر در جهان مبتلا به چاقی مفرط باشد که این زمینه مشکلات فراوانی را هم برای خود فرد و هم جامعه در پی خواهد داشت.
دهقانی با بیان اینکه در سطح کشور محورهای مهمی در تولید مواد غذایی سالم مطرح شده، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم در این راستا کاهش موادی است که در مواد غذایی به‌سلامتی آسیب می‌زند.
وی با اشاره به حک نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای در راستای دانش مصرف‌کنندگان بر روی مواد خوراکی، تبیین کرد: در حال حاضر بر روی ۹۹ درصد محصولات تولیدی استان این نشانگرهای رنگی حک می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبارزه با قاچاق کالا در حوزه سلامت را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا در استان یک هماهنگی خوبی در این حوزه وجود دارد و قاطعانه با قاچاق کالا برخورد می‌شود.
دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن در زمینه صادرات کارخانه‌های تولید محصولات مواد غذایی ما را هدف قرار داده، تصریح کرد: دشمن درصدد است که اعتماد مردم نسبت به محصولات تولیدی کاسته شود و فروش محصولات کم شود اما با تدابیری که اندیشیده شد این مرحله را پشت سر می‌گذاریم و باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.
وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در تولید محصولات ویژه و فراسودمند ظرفیت بالایی دارد که باید از آن استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید اگر در تولید مواد از محصولات تراریخته استفاده می‌شود حتما روی محصول حک شود که مردم از آن اطلاع یابند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group