پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مرد جوان پس از قتل همسرش ادعا می‌کند که جن‌ها دستور قتل را صادر کرده بودند و همیشه در ذهنش با او صحبت می‌کردند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۳ بعد از ظهر دوشنبه ۲۶ آذر امسال مردی در تماس با ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی از کشته شدن عروس ۳۶ ساله اش خبر داد و تیمی از ماموران برای تحقیقات در محل حاضر شدند. ماموران با حضور در ساختمان وقتی وارد اتاق خواب شدند مشاهده کردند زن جوان با یک پیراهن استرچ به قتل رسیده است که در گام نخست از پدرشوهر این زن که در طبقه پایین محل جنایت زندگی می‌کند تحقیق شد.

اختلافات قدیمی
این مرد در حالی که ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران و بازپرس پرونده در قتلگاه عروسش حضور داشتند به ماموران گفت: ۱۲ سال قبل پسرم ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد که هم اکنون کلاس دوم و نهم هستند، اما از هفت ماه قبل بین پسرم و همسرش اختلافاتی پیش آمد که پس از دو ماه دخترم با وساطت توانست عروس مان را به خانه بازگرداند.

وی افزود: پسرم در اختلافاتشان ادعا می‌کرد که همسرش در غذایش قرص ریخته و قصد کشتن او را داشته است، پس از این که عروسمان به خانه بازگشت اختلافات کمتر شده بود تا این که ظهر امروز پسرم همراه فرزندانش از طبقه بالا به پایین آمدند و وقتی بچه‌ها را تحویل ما داد ادعا کرد که همسرش را به قتل رسانده است و سپس برای خرید سیگار از خانه خارج شد.

بازداشت مرد همسرکش
در ادامه کارآگاهان که احتمال می‌دادند مرد ۴۲ ساله به خانه بازگردد، به گشت زنی در منطقه پرداختند و خیلی زود مرد همسرکش را یک کوچه پایین‌تر از محل زندگی اش شناسایی کردند؛ قاتل وقتی ماموران را دید سعی کرد با ماموران درگیر شود و پا به فرار بگذارد که در عملیات پلیسی دستگیر شد و به قتل همسرش اعتراف کرد.

گفتگو با مرد همسرکش
مرد ۴۲ ساله ادعا می‌کند که جن‌ها دستور قتل همسرش را دادند و پس از مرگ همسرش دیگر جن‌ها به او کاری ندارند و دیگر هیچ صدایی در ذهنش شنیده نمی‌شود.

سابقه داری؟
نه.

به چه جرمی دستگیر شدی؟
قتل همسرم.

چرا؟
جن‌ها مرا اذیت می‌کردند و همیشه در ذهنم می‌گفتند برای نجات جان خودم باید همسرم را به قتل برسانم.

چرا باید همسرت را به قتل می‌رساندی؟
جن‌ها به من گفته بودند که همسرم برای کشتن من در غذایم دارو می‌ریزد و در این مدت من برای این که زنده بمانم از همسرم می‌خواستم اول از همه خودش غذا بخورد و بعد از آن من شروع به غذا خوردن می‌کردم.

شنیدم دو ماه با هم قهر بودید؟
بله، چون من شنیده بودم همسرم می‌خواهد مرا به قتل برساند با هم اختلاف پیدا کردیم که پس از دو ماه خواهرم وساطت کرد و همسرم به خانه بازگشت.

جن‌ها را می‌دیدی؟
نه، یک صدا همیشه در ذهنم بود که می‌گفت زنم مرا می‌کشد.

هنوز صدا‌ها را می‌شنوی؟
نه، پس از قتل همسرم دیگر هیچ صدایی از جن‌ها در ذهنم نیست.

ساعت چند همسرت را به قتل رساندی؟
ساعت ۶ صبح بود که با هم درگیر شدیم و ساعت ۷ صبح با یک پیراهن استرچ او را خفه کردم و تا ظهر با او در اتاق خواب بودم و نمی‌دانستم چه کار باید انجام دهم که بچه‌ها را به خانه پدرم بردم و خودم برای خرید سیگار از ساختمان خارج شدم.

بنا بر این گزارش، مرد جوان با دستور بازپرس پرونده برای بررسی سلامت روحی و روانی در اختیار کارشناسان پزشکی قانونی قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

تحلیل کارشناس
سلامت روانی
دکتر مسعود ایمانی- روان شناس
گاهی با اتفاقات عجیبی مواجه هستیم که اگر کنترل نشوند فاجعه بار خواهند بود، سلامت روحی و روانی هر فرد در جامعه و در بین اعضای خانواده نشانه‌ها و مشخصه‌هایی دارد و نزدیکان یک فرد خیلی زود متوجه می‌شوند که او سلامت روانی دارد یا یک مشکلی در رفتارهایش دیده می‌شود. هیچ کسی را سراغ نداریم که خودش به مشکلات روحی و روانی اشراف داشته باشد و با پای خود نزد روان شناس یا روان پزشک برود در واقع این وظیفه بر عهده اطرافیان این شخص است به این معنا که وقتی متوجه مشکلات روحی شخصی می‌شوند به جای این که دست روی دست بگذارند ومنتظر بهبودی یا به قولی شفای آن شخص باشند باید بلافاصله او را راضی کنند تا نزد روان شناس یا روان پزشک برود. در این پرونده با توجه به این که شوهر از دوماه پیش با زنش قهر بود حتما مشخصه‌هایی از مشکلات روحی و روانی او وجود داشت و اطرافیان به ادعا‌های او مبنی بر جن زدگی و ... بی اعتنا بوده اند. همسر این شخص نیز باید احساس خطر می‌کرد هم برای خودش و هم برای بچه هایش! این گونه بیماران اگر واقعا روان شان مشکل داشته باشد -مگر این که خود را به دیوانگی زده باشند- ابتدا تحت درمان مشاوره‌ای توسط روان شناس قرار می‌گیرند، اما وقتی مشخص شد بیمار نیاز به دارو دارد به روان پزشک ارجاع می‌شود و با تشخیص پزشکی باید دارو مصرف کند تا این بیماری اش از بین برود و به یک شخص عادی تبدیل شود. متاسفانه در ایران و در کشور‌های جهان سوم شاهد بی اعتمادی به روان شناس هستیم و اگر به شخصی گفته شود نزد روان شناس برو خیلی ناراحت می‌شود و سریع واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید من دیوانه نیستم! درحالی که مراجعه به روان شناس دلیلی بر دیوانگی کسی نیست! در کشور‌های جهان خیلی از مردم و خانواده‌ها حتی از دوران کودکی تحت نظر روان شناس خانوادگی هستند تا راه بهتر بودن در فضای خانه و اجتماع را یاد بگیرند. با توجه به فضا‌های روانی موجود در جامعه و فشار‌های اقتصادی و حتی سیاسی هر شخصی نیاز دارد تا تلاطمات روحی و روانی اش به آرامش برسد و روان شناسان این تخصص را دارند تا عصای دست مردم باشند تا جامعه‌ای آرام و رو به جلو داشته باشیم.
اگر فیلم‌ها و سریال‌های قوی هالیوودی و کشور‌های اروپایی را مدنظر قرار دهیم به راحتی متوجه می‌شویم که آن‌ها در فضای سینمایی و سریالی شان در حال فرهنگ سازی استفاده از روان شناس‌ها هستند و انتظار می‌رود در ایران نیز چنین فرهنگ سازی‌هایی صورت گیرد. شاید در صدا و سیما شاهد برنامه‌های روان شناسی باشیم، اما این یک واقعیت است که مردم از برخورد مستقیم غیر جذاب با این مقوله بهره‌ای نمی‌برند و باید با جذاب کردن چنین مقوله‌ای در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مردم را با دنیای روان شناسی آشتی دهیم و همین یعنی جلوگیری از خیلی از وقایع غیرقابل جبران.

منبع:خراسان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group